Nowy SUV Volkswagena. Sylwetka coupé i elektryczny napęd

Nowy SUV Volkswagena. Sylwetka coupé i elektryczny napęd

Volkswagen ID.5 GTX
Volkswagen ID.5 GTX Źródło:VW
Volkswagen zaprezentuje ID.5 GTX podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium.

Targi IAA (wcześniej Frankfurt, teraz Monachium) będą miejscem debiutu koncepcyjnej wersji ID.5 GTX, Auto zadebiutuje już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB kusi eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne.

Światła decydują o wyglądzie

Dynamiczny wygląd przedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ.Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera.

Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru nawet na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają linii dachu eleganckiej płynności – dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta, ale największą uwagę przyciąga świetlny pas. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają wrażenie.

GTX – więcej mocy

Skrót GTX reprezentuje nowy rodzaj atletyzmu sportowych aut marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję modeli spod znaków GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata elektrycznej mobilności. Przy przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne – taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre osiągi, doskonałą trakcję i sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km (z akumulatorem 77 kWh).

Volkswagen ID.5 GTX

Gdy ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, będzie drugim modelem sportowej marki GTX.

Volkswagen przypomina, że chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców aut elektrycznych. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.

Czytaj też:
Volkswagen wreszcie zadowolony, kasa się zgadza