Nowa Kia Sportage. Jakie będą silniki w najpopularniejszym SUV-ie marki?

Nowa Kia Sportage. Jakie będą silniki w najpopularniejszym SUV-ie marki?

Nowa Kia Sportage
Nowa Kia Sportage Źródło:Kia
Zadebiutowała europejska Kia Sportage piątej generacji. Koreański SUV, po raz pierwszy zaprojektowany został wyłącznie na rynki europejskie, będzie miał kilka układów napędowych, w tym dwa hybrydowe.

Nowa Kia Sportage została opracowana pod gusta europejskich klientów, z dopracowanym na Europę zawieszeniem i układem kierowniczym. Wymiary nadwozia nowego Sportage’a w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm.

Dzięki wymiarom zewnętrznym kabina auta najnowszej generacji oferuje dużo miejsca na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.

Nowa Kia Sportage

Kia Sportage. Układy napędowe

Nowy Sportage będzie docelowo dostępny z szeroką gamą układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi układami hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji.

Nowa Kia Sportage

Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV (klasyczna hybryda) i PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.

Sportage ładowany z gniazdka i jako zwykła hybryda

Sportage PHEV jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Nowa Kia Sportage

Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.

Silniki tradycyjne wciąż dostępne

W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.

Nowa Kia Sportage

Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.

Czytaj też:
Kia wyceniła największego SUV-a. Nowe Sorento od 157 900 zł

Źródło: Kia