Oto „Ogórek” XX wieku! ID. Buzz to najważniejsza premiera Volkswagena od lat

Oto „Ogórek” XX wieku! ID. Buzz to najważniejsza premiera Volkswagena od lat

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz Źródło:Volkswagen Samochody Dostawcze
Volkswagen wreszcie zaprezentował swój nowy model: ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Dwie w pełni elektryczne wersje modelu czerpią garściami z jednej z największych motoryzacyjnych ikon – Volkswagena T1, czyli kultowego „Ogórka”.

ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla – po raz pierwszy w segmencie minivanów i aut dostawczych. Do produkcji zostaną wykorzystane materiały z recyklingu, a we wnętrzu zrezygnowano ze skóry.

Volkswagen ID. Buzz

ID. Buzz i ID. Buzz Cargo pojawią się w europejskich salonach jeszcze w tym roku, a przedsprzedaż tych modeli rozpocznie się w drugim kwartale 2022 roku. Obie wersje modelu będą wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto). Źródłem napędu będzie 204-konny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu. Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Podobnie jak inne modele rodziny ID., także ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są zbudowane na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB).

Volkswagen ID. Buzz

Hołd złożony modelowi T1

ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania. Plus ikoniczny design. – Jest jedna, wyjątkowa cecha, którą chciałbym podkreślić – to znany z T1 urok, który dzięki ID. Buzz wróci na drogi – powiedział Albert Kirzinger, odpowiedzialny za design marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Siedem lakierów i cztery wersje dwukolorowe do wyboru

Volkswagen będzie oferował modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, podobnie jak było w klasycznym Bullim (w Polsce „Ogórku”) – w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Volkswagen ID. Buzz

Wnętrze może być dopasowane do koloru nadwozia

ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca. Jest ono nowoczesne. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru. Są to wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na desce rozdzielczej.

Volkswagen ID. Buzz

Wnętrze jest naszpikowane elektroniką. Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone w zasięgu wzroku. Cyfrowe zegary mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były zawieszone w powietrzu. W osobowym ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

Kompaktowy pojazd, także dostawczy

Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, Volkswagen ID. Buzz oferuje dużo miejsca we wnętrzu. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów, samochód będzie oferował także dużo miejsca na bagaż, bo do 1121 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów, a w przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji z sześcioma i siedmioma siedzeniami oraz wydłużonym rozstawem osi. Przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową, ID. Buzz Cargo będzie oferować 3,9 m3 pojemności bagażowej, co pozwoli na transport dwóch europalet.

Volkswagen ID. Buzz

204 KM i tylny napęd

ID. Buzz będzie wyposażony w akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej) zasilające silnik elektryczny o mocy 204 KM zintegrowany z tylną osią, którą napędza. W tej konfiguracji prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. Nisko umieszczony środek ciężkości i duży moment obrotowy (310 Nm) czynią z ID. Buzza bardzo zwinny pojazd.

Volkswagen ID. Buzz

Dzięki technologii szybkiego ładowania i możliwości poboru mocy do 170 kW, akumulator można naładować od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Czytaj też:
„Ogórek” nowych czasów. Znamy coraz więcej szczegółów na temat Volkswagena ID.Buzza

Galeria:
Volkswagen ID. Buzz
Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze