Bezprzewodowe ładowanie samochodów? To już możliwe

Bezprzewodowe ładowanie samochodów? To już możliwe

Testowe Volvo
Testowe VolvoŹródło:Volvo Cars
Ładowanie samochód elektrycznych to dla wielu użytkowników aut bezemisyjnych duży problem. Poszukiwanie odpowiednich ładowarek, używanie ciężkich i nieporęcznych kabli oraz długie godziny spędzone na uzupełnianiu energii mogą okazać się przeszłością. Volvo Cars testuje bezprzewodowe ładowanie aut elektrycznych.

Szwedzi nie zaprzestają rozwijania technologii bezemisyjnych. Od wielu lat projektanci i konstruktorzy Volvo starają się wdrożyć jak najwięcej rozwiązań, które poprawią nie tylko użytkowanie nowoczesnych samochodów, ale pozwolą na ich lepszą integracje z infrastruktura inteligentnych miast. Tak jest w tym przypadku. Przez najbliższe trzy lata elektryczne taksówki Volvo XC40 będą jeździły po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Goeteborga nawet 100 000 km rocznie.

Testowe Volvo

Technologia testowana w taksówkach

Jak informuje Volvo, partnerem projektu jest firma Cabonline – największy operator taksówek w Skandynawii. W barwach tej korporacji na ulice Goeteborga wyjadą elektryczne taksówki Volvo XC40 z systemem ładowania bezprzewodowego. Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Gothenburg Green City, w ramach którego to drugie co do wielkości miasto Szwecji ma się stać całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też świetnym testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle.

Testowe Volvo

Jak działają ładowarki indukcyjne?

Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym całkowicie zintegrowanym z nawierzchnią jezdni. Do rozpoczęcia ładowania kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie. Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW, a więc będzie niemal czterokrotnie większa niż typowych ładowarek 11 kW. W prawidłowym zaparkowaniu na miejscu wyznaczonym do ładowania indukcyjnego pomoże system kamer 360 stopni.

Testowe Volvo

Taksówki będą eksploatowane po 12 godzin dziennie, a ich roczny przebieg może wynieść nawet 100 000 km. To będzie idealny test trwałości wszystkich rozwiązań elektrycznych. Kiedy technologia trafi do aut użytkowych? Jak na razie nie wiadomo.

Czytaj też:
Kolejny gigant z branży wstrzyma produkcję w Rosji. Czy ktoś tam w ogóle zostanie?

Źródło: Volvo Cars