Nowe Audi A6 Avant E-tron Concept. 300 km zasięgu w 10 minut!

Nowe Audi A6 Avant E-tron Concept. 300 km zasięgu w 10 minut!

Audi A6 Avant E-tron Concept
Audi A6 Avant E-tron Concept Źródło:Audi
Audi przedstawiło już drugie koncepcyjne Audi z rodziny A6 E-tron. Tym razem auto jest ukierunkowane już na produkcję seryjną.

Podobnie jak Audi A6 E-tron Concept pokazane w 2021 roku, Audi A6 Avant E-tron Concept bazuje na przyszłościowej Elektrycznej Platformie Premium (PPE) opracowanej pod przewodnictwem Audi i jest napędzane w pełni elektrycznie.

Jednocześnie, przy tych samych wymiarach co A6 Sportback E-tron, ma nową koncepcję stylistyczną. Nadwozie o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m sprawia, że samochód ten plasuje się w segmencie pojazdów luksusowych. Znaczące elementy, takie jak zamknięty grill osłony chłodnicy Singleframe i ciągły pas świateł tylnych, podkreślają jego pokrewieństwo z innymi napędzanymi elektrycznie modelami rodziny E-tron.

Minimalny opór powietrza

Współczynnik oporu powietrza Cx modelu Sportback wynoszący zaledwie 0,22 jest w elektrycznym segmencie C bezprecedensowy. Wartość Cx wersji Avant o ekspansyjnej linii dachu jest wyższa o zaledwie 0,02 jednostki. Samochód charakteryzuje się minimalnym oporem aerodynamicznym, co przekłada się przede wszystkim na niższe zużycie energii, a tym samym na większy zasięg.

Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, płaska kabina i dynamiczny łuk dachu, nadają Avantowi proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego. Brak ostrych krawędzi skutkuje na całej karoserii płynnymi przejściami między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi, a także powstawaniem miękkich cieni. Dach delikatnie opadający ku tyłowi z ukośnym słupkiem D, to cecha typowa dla okien Audi Avant.

Oświetlenie z każdej perspektywy

Płaskie reflektory przednie i światła tylne są wąskie i wtopione w kompozycję ogólną linii pojazdu. Technika świateł cyfrowych Matrix LED i OLED umożliwia osiągnięcie maksymalnej jasności i szerokiego wachlarza funkcji nawet na minimalnej powierzchni.

Po obu stronach karoserii umieszczono po trzy niewielkie projektory LED o wysokiej rozdzielczości, które po otwarciu drzwi zmieniają ziemię pod pojazdem w scenę.

Cztery inne projektory LED o wysokiej rozdzielczości — w niewidoczny sposób wbudowane w narożniki pojazdu — odwzorowują sygnał kierunkowskazu. Wygląd tych projekcji można zmienić, dostosowując je do różnych rynków i przepisów regionalnych.

PPE — wysoki prześwit i maksymalne obniżenie podczas jazdy

Platforma PPE została zaprojektowana wyłącznie z myślą o układach napędowych zasilanych z akumulatorów. Dlatego pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tej techniki. Kluczowym elementem przyszłej floty bazującej na PPE jest moduł akumulatora umieszczony między osiami, który w Audi A6 Avant E-tron Concept magazynuje około 100 kWh energii. Wykorzystanie całej podstawy pojazdu umożliwia uzyskanie stosunkowo płaskiego układu akumulatora. Oznacza to, że możliwe będzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim prześwitem, jak i samochodach o zdecydowanie dynamicznej, niskiej architekturze — takich jak na przykład Audi A6 Avant.

Audi A6 Avant E-tron Concept. Napęd i zawieszenie

Dwa silniki elektryczne w Audi A6 Avant E-tron Concept mogą zapewnić łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy rzędu 800 Nm.

Koła przednie Audi A6 Avant E-tron Concept są połączone pięciowahaczową osią specjalnie zoptymalizowaną pod kątem pojazdów elektrycznych. Oś tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Magazynowanie energii nowej generacji

Sercem napędu pojazdu koncepcyjnego Audi A6 Avant E-tron Concept — i wszystkich modeli w przyszłości bazujących na PPE — będzie 800-woltowa technika ładowania akumulatora. Podobnie jak we wcześniejszym modelu Audi E-tron GT Quattro, zapewnia ona możliwość naładowania akumulatora mocą do 270 kW w bardzo krótkim czasie na stacjach szybkiego ładowania.

Technika PPE daje czas ładowania zbliżony do tradycyjnego postoju na tankowanie samochodu napędzanego silnikiem spalinowym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator do poziomu wystarczającego do przejechania ponad 300 kilometrów. W mniej niż 25 minut można naładować akumulator Audi A6 Avant E-tron Concept o pojemności 100 kWh od 5 do 80 procent. Zasięg wynosi do 700 km.

Pod względem właściwości dynamicznych, Audi A6 Avant E-tron Concept przewyższa swoich rywali z silnikami spalinowymi. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już od pierwszych obrotów, nawet podstawowe modele zaprojektowane z myślą o wydajności przyspieszają do 100 km/h w mniej niż siedem sekund. A w modelach najwyższej klasy o wysokich osiągach, czas ten można skrócić nawet do znacznie poniżej czterech sekund.

Czytaj też:
Jest pierwsze pustynne zwycięstwo elektryka! Audi RS Q E-tron wygrywa w Abu Dhabi

Galeria:
Audi A6 Avant E-tron Concept
Źródło: Audi