Wersje rozwijają moc maksymalną/systemową od 204 do 381 KM. Odmiany plug-in w trybie całkowicie elektrycznym mogą pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 100 km (WLTP). Nadwozie nowego GLC, o 6 cm dłuższe niż poprzedniej generacji, podkreśla jego dynamiczny design, ma też dobry współczynnik oporu powietrza, który wynosi 0,29.
Z długością 4716 mm najnowsza generacja jest o 60 mm dłuższa od swojego poprzednika. Wysokość zmalała o 4 mm, do 1640 mm. Rozstaw kół wzrósł o 6 mm z przodu (do 1627 mm) i o 23 mm z tyłu (do 1640 mm). Zwiększona długość samochodu częściowo przypada na rozstaw osi (plus 15 mm, do 2888 mm), zapewniając podróżującym więcej miejsca.
Szerokość SUV-a pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Nowe lusterka boczne w znacznym stopniu wpływają na efektywność aerodynamiczną. Minimalny współczynnik oporu powietrza nowego GLC w jego najlepszej aerodynamicznie konfiguracji wynosi teraz Cd = 0,29, czyli o dwie setne mniej niż poprzednika (Cd = 0,31).
Pojemność bagażnika korzysta z większego tylnego nawisu – wynosi 620 litrów, czyli o 70 l więcej niż w poprzedniku. Oparcie tylnej kanapy można złożyć w proporcji 40:20:40, a także ustawić w bardziej stromej pozycji. W nowej generacji roletę można schować pod podłogą bagażnika, a siatkę rozdzielającą – w specjalnej torbie.
Menu przyczepy i planowanie trasy holowania
GLC jest popularnym SUV-em do holowania przyczepy, a nowa generacja modelu została do tego celu dodatkowo przygotowana. Dwie najważniejsze nowości w tym zakresie to nowe menu przyczepy i planowanie trasy holowania w systemie MBUX. Napęd na wszystkie koła 4MATIC zapewnia przyczepność na każdej nawierzchni. Podczas holowania aktywowana jest stabilizacja przyczepy ESP. Opcjonalny hak holowniczy jest sterowany w pełni elektrycznie. Obraz z kamery cofania obejmuje hak i obszar bezpośrednio za nim, dzięki czemu proces podczepiania przyczepy można obserwować na centralnym wyświetlaczu. Z kolei opcjonalny Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że jest ono łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu holującego samochodu do prędkości 5 km/h i nachylenia drogi do 15 procent.
Gama silnikowa nowego GLC
Paleta napędów dostępnych w nowym GLC obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, oferowane z układem miękkiej hybrydy (ang. plug-in) lub jako hybrydy plug-in.
Jednostki wysokoprężne OM 654 M z rozrusznikoalternatorem (ISG) drugiej generacji oraz 48-woltową instalacją elektryczną mają możliwość „żeglowania”. Elektryczne wsparcie zapewnia tu do 17 kW dodatkowej mocy, a skuteczne oczyszczanie spalin odbywa się dzięki połączeniu katalizatora NOx, filtra cząstek stałych DPF oraz dwóch katalizatorów SCR.
Silniki benzynowe M 254 z ISG drugiej generacji łączą innowacje modułowej rodziny 4- i 6-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych Mercedes-Benz, w tym powłokę cylindrów Nanoslide, honowanie cylindrów Conicshape oraz układ oczyszczania spalin umieszczony bezpośrednio przy silniku. ISG zapewnia do 17 kW dodatkowej mocy oraz do 200 Nm dodatkowego momentu obrotowego i umożliwia realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak wspomaganie podczas przyspieszania, rekuperacja oraz „żeglowanie”. To sprawia, że benzynowe motory są bardzo oszczędne. Segmentowa turbosprężarka o podwójnym przepływie została całkowicie przeprojektowana. Stanowi ona wynik współpracy działu rozwoju turbosprężarek Mercedes-Benz z inżynierami zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas.
Plug-in w GLC
GLC będzie także dostępny z czwartą generacją hybrydowego napędu plug-in na trzech poziomach mocy, z bardziej kompaktowym układem wysokiego napięcia. Ponadto wyższe napięcie systemowe zwiększa moc napędu bez konieczności stosowania przewodów o większych przekrojach. Szczytowy moment obrotowy 440 Nm silnika elektrycznego jest dostępny praktycznie od zera, co zapewnia dużą zwinność podczas ruszania i umożliwia dynamiczną jazdę. W trybie w pełni elektrycznym można poruszać się do prędkości 140 km/h. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 31,2 kWh ma wewnętrzny układ chłodzenia i na życzenie może być szybko ładowany prądem stałym (DC), z mocą do 60 kW. Standardowa ładowarka AC pozwala na ładowanie baterii prądem przemiennym z mocą 11 kW.
Czteronapęd po nowemu
Wszystkie warianty nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC. Nowa konstrukcja napędu przedniej osi umożliwia przenoszenie wyższych poziomów momentu obrotowego, z zachowaniem idealnego dla dynamiki jazdy rozkładu między osiami. Układ jest również lżejszy od stosowanego w poprzedniku. Nowa skrzynia rozdzielcza dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Została zaopatrzona w zamknięty obieg oleju i nie wymaga żadnych dodatkowego osprzętu z zakresu chłodzenia.
Czytaj też:
Samochód z gwiazdą przez internet? W tym salonie Mercedes-Benz oferuje auta od ręki
Mercedes-Benz GLC