Więcej sportu i techniki. Nowe Audi A4

Więcej sportu i techniki. Nowe Audi A4

Dodano: 
Nowe Audi A4
Nowe Audi A4 / Źródło: Audi
Został ewolucyjnie zmieniony i naszpikowany technologią z wyższej półki. Audi zaprezentowało swój najważniejszy model klasy średniej po zmianach. Kilka silników jest teraz dostępnych jako „miękkie hybrydy” (MHEV).

Z zewnątrz postawiono na sportowe akcenty i proporcje. Osłona chłodnicy jest teraz szersza i bardziej płaska. Poziome linie z przodu i z tyłu podkreślają szerokość auta. Patrząc z boku widać wyraziste „mięśnie” nad błotnikami i znajdującą się pomiędzy nimi, niżej pociągniętą linię ramion. Całość – zgodnie z intencją designerów – ma pokazywać, że to auto z napędem quattro.

Diodowe reflektory są w nowym modelu elementem wyposażenia standardowego. Z kolei reflektory diodowe Matrix z najwyższej wersji wyposażenia posiadają w pełni automatyczne światła drogowe.

Wnętrze nowego Audi A4 zaaranżowano klasycznie, dominują poziome linie. W centrum tablicy rozdzielczej znajduje się lekko zwrócony ku kierowcy duży wyświetlacz dotykowy MMI. To centrala nowego systemu obsługi. System obsługuje się teraz w ten sam sposób, jak nowoczesnego smartfona. Wyświetlacz dotykowy z akustyczną reakcją zwrotną przejął funkcje dotychczas stosowanego pokrętła na konsoli tunelu środkowego. Wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala, a jego grafika jest czysta i zredukowana.

Wśród wielu nowości, z którymi Audi A4 wchodzi na rynek, jest pionierska oferta Functions-on-Demand – funkcji na żądanie. Dzięki niej klienci mogą, już po dokonaniu zakupu auta, zgodnie ze swoimi potrzebami dokupić trzy funkcje infotainmentu.

Zelektryfikowany napęd

Na początku sprzedaży w Europie nowa rodzina Audi A4 wyposażona będzie w sześć turbodoładowanych silników. Ich moc wynosi od 150 KM do 347 KM. Wkrótce do oferty dołączą dwie kolejne wersje silnikowe, dieslowskie (o mocy 136 KM lub 163 KM).

Trzy wchodzące na rynek jednostki są wyposażone w system mild-hybrid (MHEV), bazujący na 12-woltowej sieci pokładowej. System ten obniża zużycie paliwa, a jednocześnie podnosi komfort podróży.

Wersja do wyboru

Bez znaczenia czy to manualna skrzynia biegów, czy siedmiostopniowa automatyczna skrzynia S-tronic, czy ośmiostopniowa tiptronic, czy to napęd na oś przednią, czy też napęd quattro, każdy z sześciu silników oferowany jest z dopasowanym do niego na miarę układem przeniesienia napędu. Wszystkie wchodzące na rynek modele A4, oprócz bazowej wersji z silnikiem TFSI, standardowo zjeżdżają z taśmy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

Wraz z debiutem A4 po zmianach, do oferty wchodzi także wersja Allroad. Samochód ma napęd na cztery koła quattro i podwyższony o 35 mm prześwit. Opcjonalnie dostępne jest podwozie z regulacją stopnia tłumienia. Od Audi A4 Avant model ten odróżniają detale: osłona podwozia, kontrastowe osłony brzegów nadkoli, 12 mm większe koła oraz szerszy rozstaw kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu. Audi A4 allroad quattro dostępne jest z trzema silnikami do wyboru – jednym benzynowym i dwoma wysokoprężnymi. Automatyczne skrzynie biegów są tu elementem wyposażenia standardowego.

Czytaj także:
Auto poinformuje o „zielonej fali”. Nowy system dla kierowców w korkach

Źródło: Audi

Czytaj także