Nowa Corsa będzie całkowicie elektryczna

Nowa Corsa będzie całkowicie elektryczna

Dodano: 
Opel Corsa-e
Opel Corsa-e / Źródło: Opel
W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa, Opel po raz pierwszy zaoferuje wersję całkowicie elektryczną. Corsa-e, uzupełniająca gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, będzie miała zasięg 330 kilometrów.

Opel postanowił uczynić elektrykiem nie nowy i nieznany samochód, ale swojego bestsellera. Dlaczego? Niemiecka firma chce, by napęd elektryczny wreszcie przestał być niszowy. A Corsa od światowej premiery w 1982 roku znalazła już ponad 13,6 miliona nabywców. Jest więc doskonale rozpoznawalna. Zmotoryzowała miliony ludzi, a teraz ma miliony zelektryfikować.

Zamówienia na elektryczną Corsę szóstej generacji można będzie składać już za kilka tygodni — najpierw właśnie na wersję Corsa-e, a potem dopiero na samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. W nowej Corsie-e Opel zastosował wszystko to, co ma najlepszego, jeśli chodzi o napęd elektryczny. Auto ma mieć zasięg 330 km, pięciomiejscowa Corsa-e będzie więc samochodem, z którego mieszkańcy miast będą mogli korzystać swobodnie i bez ograniczeń.

Jak z ładowaniem? Akumulator o pojemności 50 kWh można będzie naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut. Corsa-e będzie ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator będzie objęty 8-letnią gwarancją, a stan naładowania będzie można sprawdzić w aplikacji „myOpel”.

Kierowca dostanie do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększy elastyczność i dynamikę, ale kosztem zasięgu. Opel obiecuje jednak, że strata ma być minimalna, czym Corsa ma wyróżniać się spośród konkurentów.

Corsa-e będzie miała 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jej przyspieszenie od 0 do 50 km/h wyniesie 2,8 sekundy, a do 100 km/h rozpędzi się w 8,1 sekundy. Corsa-e ma 4,06 metra długości. Styliści obniżyli linię dachu, by upodobnić ją do sylwetki coupé (o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem).

W nowej Corsie-e zadebiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w droższych i większych autach. To na przykład adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED, nowa przednia kamera z systemem rozpoznawania znaków drogowych, radarowy aktywny tempomat, system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.

Cena? Czekamy na komunikat Opla.

Czytaj także:
300 KM i do 50 km na prądzie. Nowy Opel Grandland X Hybrid4

Czytaj także