Modele 508, a także crossovery i SUV-y 2008 i 5008 naprawdę się podobają, a Peugeot notuje dzięki nim rekordy sprzedaży. Teraz do gamy dołącza zaprezentowany pod koniec zimy w Genewie miejski 208. Konfigurować auto już można zacząć.
Galeria:
Peugeot 208
„Dwieścieósemka” powstała na zupełnie nowej modułowej platformie CMP. Platforma przeznaczona do pojazdów z segmentów B i B+ jest lekka, aerodynamiczna i przystosowana do elektryfikacji. Dzięki niej nowy 208 jest dłuższy od poprzednika o 8 cm, niższy o 3 i ma rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Ma bardziej agresywny wygląd. Za jego design odpowiadają charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (jak w 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Z kolei z tyłu zastosowano charakterystyczne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. Z przodu dominuje wielkie logo lwa pośrodku grilla.
Wnętrze auta jest ultranowoczesne, z najnowszą generacją i-Cockpit 3D, czyli nową koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (z 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Co pod maską? Silniki benzynowe PureTech z filtrem cząstek stałych o pojemności 1,2 l i mocach 75, 100 oraz 130 KM, diesel BlueHDi o mocy 100 KM spełniający wymagania normy Euro 6 i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), z akumulatorem o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km. Do tego nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach, oczywiście w bogatszych wersjach.
Nowy 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like, Active, Allure, GT Line i GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę z silnikiem benzynowym o mocy 75 KM połączonym z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Likekosztuje 53 900 zł.
A oto reszta cennika:
Czytaj też:
W konkursie piękności triumfuje. A jak z cenami Peugeota 508 SW?