Peugeot wycenił nowego 208 na Polskę

Peugeot wycenił nowego 208 na Polskę

Peugeot 208
Peugeot 208 Źródło: Peugeot
Francuska firma z lwem na masce ma bardzo dobrą passę. Ostatnie jej samochody są tak dobrze zaprojektowane, że ludzie kupują je oczami. Ale nie tylko design przekonuje do Peugeotów. Właśnie do salonów wjeżdża 208 w nowej odsłonie. Zobaczcie ile kosztuje.

Modele 508, a także crossovery i SUV-y 2008 i 5008 naprawdę się podobają, a Peugeot notuje dzięki nim rekordy sprzedaży. Teraz do gamy dołącza zaprezentowany pod koniec zimy w Genewie miejski 208. Konfigurować auto już można zacząć.

Galeria:
Peugeot 208

„Dwieścieósemka” powstała na zupełnie nowej modułowej platformie CMP. Platforma przeznaczona do pojazdów z segmentów B i B+ jest lekka, aerodynamiczna i przystosowana do elektryfikacji. Dzięki niej nowy 208 jest dłuższy od poprzednika o 8 cm, niższy o 3 i ma rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm. Ma bardziej agresywny wygląd. Za jego design odpowiadają charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (jak w 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Z kolei z tyłu zastosowano charakterystyczne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. Z przodu dominuje wielkie logo lwa pośrodku grilla.

Wnętrze auta jest ultranowoczesne, z najnowszą generacją i-Cockpit 3D, czyli nową koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (z 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.

Peugeot 208

Co pod maską? Silniki benzynowe PureTech z filtrem cząstek stałych o pojemności 1,2 l i mocach 75, 100 oraz 130 KM, diesel BlueHDi o mocy 100 KM spełniający wymagania normy Euro 6 i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), z akumulatorem o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km. Do tego nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach, oczywiście w bogatszych wersjach.

Nowy 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like, Active, Allure, GT Line i GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę z silnikiem benzynowym o mocy 75 KM połączonym z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Likekosztuje 53 900 zł.

A oto reszta cennika:

Cennik Pugeota 208Czytaj też:
W konkursie piękności triumfuje. A jak z cenami Peugeota 508 SW?

Źródło: Peugeot