Robotnik w nowym stroju. Navara po zmianach

Robotnik w nowym stroju. Navara po zmianach

Dodano: 
Nissan Navara
Nissan Navara / Źródło: Nissan
Można go już kupować, ładować na pakę jak najwięcej i zarabiać. Albo używać jako auta rodzinnego. Albo cokolwiek, w każdym razie Nissan Navara w nowej wersji wjechał na europejski rynek.

Chyba najważniejsze jest niższe zużycie paliwa oraz zaprojektowana od nowa sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Chociaż w porównaniu z poprzednikiem poprawiono też zawieszenie, własności jezdne i komfort jazdy, a hamulce tarczowe – teraz standardowo także na tylnych kołach – skracają drogę hamowania. Navara może przewozić cięższe ładunki i ma inteligentny system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA).

Dzięki modernizacji silnika zużycie paliwa obniżono nawet do 6,9 l/100 km. Silnik pojazdu użytkowego wyposażono w dwie turbosprężarki, a występuje on w dwóch wariantach mocy: 163 KM oraz 190 KM. Dzięki wspomnianemu zamontowaniu dwóch turbosprężarek (zamiast jednej) moment obrotowy wzrósł o 22 Nm, do 425 Nm.

Druga rzecz to 6-biegowa przekładnia manualna. Jest zdecydowanie bardziej komfortowa (nie szarpie) o precyzyjna. Nowa skrzynia charakteryzuje się także bardziej konwencjonalnym układem przełożeń – bieg wsteczny znajduje się obok „jedynki”, a zmienione wartości przełożeń sprawiają, że auto mniej pali. Do wyboru jest też poprawiony 7-biegowy automat.

Przewagą Navary jest zawieszenie. W nowym modelu zdecydowano się na 5-drążkowe zawieszenie, rozwiązanie radykalnie inne od resorów piórowych spotykanych w większości konkurencyjnych pick-upów. Daje ono komfort i precyzję prowadzenia, bez straty własności użytkowych.

Navara to pracownik firmy. Ładowność odmiany King Cab zwiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 55-95 kg (w zależności od wersji) i wynosi teraz 1165 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg). Z kolei Double Cab oferuje ładowność zwiększoną o 54–114 kg (w zależności od wersji) i jest w stanie przewieźć od 1115 do 1180 kg ładunku przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3250 kg.

Ostatnia rzecz dotyczy hamulców. Średnica przednich tarcz hamulcowych wzrosła z 296 do 320 mm, zaś tylne bębny zastąpiono tarczami o średnicy 308 mm. To nie tylko skraca drogę hamowania, ale daje też kierowcy lepsze wyczucie pedału hamulca, a cały układ jest bardziej odporny na utratę skuteczności po rozgrzaniu i pracuje ciszej.

Nissan nie zapomniał o komforcie. Navara naszpikowana jest mnóstwem komfortowych rozwiązań znanych z SUV-ów, z możliwością podłączenia smartfona pod Apple Play lub Android Auto na czele.

Czytaj także:
Podoba wam się ten pick-up? To… Skoda!

Źródło: Nissan

Czytaj także