Małe jest piękniejsze. Nowa Mazda 2

Małe jest piękniejsze. Nowa Mazda 2

Dodano: 
Mazda 2
Mazda 2 / Źródło: Mazda 2
Odmieniona wersja miejskiego hatchbacka trafi do europejskich salonów na początku 2020 r. Poprawiono stylistykę, ale przede wszystkim dodano technologicznych nowinek i systemów bezpieczeństwa.

Jak wszystkie nowe Mazdy, także „dwójka” stała się minimalistyczna. Japończycy z Hiroshimy starają się produkować auta nazywane premium, dlatego elegancja auta stała się dla nich ważniejsza od krzykliwych szczegółów. W nowej wersji auto o nadwoziu bez radykalnych cięć i przetłoczeń postawiono na nowych 16-calowych felgach aluminiowych.

Konsekwentnie postąpiono w środku. Są lepsze materiały, a wykończenie i kolorystyka kokpitu zostały dobrane, by dominowała harmonia i dobry smak. Kabina jest lepiej wyciszona, choć mówimy o aucie małym, miejskim. Sporo jest nowego wyposażenia dodatkowego: to podgrzewana kierownica, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy pełna kompatybilność systemu Connect z Apple CarPlay i AndroidAuto. Przeprojektowano też fotele przednie, by kierowca męczył się mniej w długich trasach.

Więcej i to sporo ważniejszych zabiegów zastosowano podczas pracy nad zawieszeniem. Jest teraz dostrojone tak, by pojazd poruszał się płynniej, a jazda była bardziej komfortowa. System G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) pozwala szybciej jeździć w zakrętach.

Odmieniona Mazda 2 dostępna będzie do wyboru z jednym z trzech silników benzynowych Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra przekazujących moc na przednie koła. Silniki 75 i 90 KM połączone zostały z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, wyposażone są w system Mazda M Hybrid (miękka hybryda), a jednostka o mocy 90 KM będzie mogła też współpracować z automatyczną, sześciostopniową przekładnią.

Poszerzony zestaw systemów bezpieczeństwa i-Activsense obejmuje teraz nie tylko seryjne przednie reflektory LED, ale także, dostępne w opcji, adaptacyjne oświetlenie LED, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, czy system kamer 360.

Czytaj także:
Crossover, który chce namieszać. Nowa Mazda CX-30

Źródło: Mazda

Czytaj także