To stylistyka przysporzyła „Żukowi” sympatii europejskich klientów. Kupili milion egzemplarzy kontrowersyjnie narysowanego auta. Małego, ale pociesznego, podwyższonego, ale wciąż miejskiego.
Nowa generacja Juke’a miała miejsce 3 września jednocześnie w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Barcelonie i Kolonii. Wybór symboliczny, to ważne ośrodki kultury i życia społecznego, każdy na swój sposób kreujący trendy.
Jaki jest nowy Juke? Zmiany widać na pierwszy rzut oka. Następca ma zwiększone wymiary, atletyczną sylwetką, 19-calowe alufelgi i stylistykę coupé z dachem, który ma sprawiać wrażenie, jakby unosił się w powietrzu. W standardzie znalazły się w pełni diodowe reflektory (wciąż mają okrągły kształt), który teraz został wzbogacone o nowy motyw litery „Y”. Jest charakterystyczny dla Nissana grill.
Nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20 proc. – do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze stało się bardziej eleganckie i komfortowe. Najważniejsze, że pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, bo to był główny zarzut do pierwszego „Żuka”, że jest dla nich za mały.
Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Jest lżejszy względem poprzednika o 23 kg. Auto będzie napędzane 1-litrowym, 3-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM. Model będzie można wybrać z z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).
Jeśli chodzi o technologie to Nissan zastosował do multimediów system Intelligent Mobility, czyniąc Juke’a najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w historii marki. W aucie po raz pierwszy dostępna będzie technologia ProPilot (elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania) i pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo (inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu).
Na deser multimedia pozwalające podłączyć iPhone’y i smartfony z Androidem (Apple Car Play i Android Auto) i dźwięk firmy Bose w opcji.
Jak Juke wygląda i jeździ, poinformujemy wkrótce, bo wybieramy się na pierwsze jazdy tym popularnym autem w nowej odsłonie.
Czytaj też:
Robotnik w nowym stroju. Navara po zmianach