Do tego Volkswagena dopłaci kierowcom państwo. Jest cennik modelu e-Up!

Do tego Volkswagena dopłaci kierowcom państwo. Jest cennik modelu e-Up!

Nowy Volkswagen e-Up!
Nowy Volkswagen e-Up! Źródło:Volkswagen
Można już zamawiać nowego elektrycznego Volkswagena e-Up! Polski importer ogłosił ceny. Jeśli rząd podtrzyma i wprowadzi dopłaty do elektryków, małe miejskie autko załapie się na dopłaty nawet w dobrze wyposażonej wersji.

Światowy debiut modelu e-Up! miał miejsce 3 tygodnie temu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie.

Polska cena samochodu wynosi 96 290 zł, czyli jest o 20 900 zł niższa od ceny miejskiego elektrycznego Volkswagena poprzedniej generacji, gdy ten debiutował na rynku w 2016 roku.

Czytaj też:
Volkswagen Passat jako hybryda. Są już ceny!

Model e-Up! ma bardzo wiele możliwości indywidualizacji wyglądu – do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu (czarny lub biały), 3 rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach i 2 wzory tapicerki siedzeń.

Nowy Volkswagen e-Up!

Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) Volkswagen e-Up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km.

Nowy akumulator o blisko dwukrotnie większej pojemności niż stosowany wcześniej, wynoszącej 32,3 kWh, można ładować na 3 sposoby – ze zwykłej sieci energetycznej i gniazdka w domu (wówczas czas ładowania akumulatora od 0 do 100 procent pojemności wynosi 16 godzin), przy pomocy Wallboxa (czas ładowania skraca się do 5,5 godziny) oraz za pośrednictwem szybkiej ładowarki (wtedy czas ładowania akumulatora od 0 do 80 procent pojemności wynosi mniej niż godzinę).

Dzięki seryjnej aplikacji We Connect przy pomocy smartfona kierowca może kontrolować nie tylko informacje na temat przebiegu każdej trasy (prędkość, zużycie i odzysk energii) czy sprawdzić położenie samochodu, ale również zaprogramować godzinę rozpoczęcia i końca ładowania akumulatora oraz czas uruchomienia klimatyzacji, aby schłodzić wnętrze pojazdu przed rozpoczęciem podróży.

Przypomnijmy, że limit dopłat do samochodów elektrycznych wedle planów rządu wynosi 125 tys. zł dla klientów indywidualnych (w przypadku firm jest to kwota netto).

Czytaj też:
Niemcy przeciwko Volkswagenowi. Naród pozywa ukochany koncern

Źródło: Volkswagen