To najmocniejsza wersja RAV4 w historii i od teraz flagowy model w hybrydowej gamie Toyoty. 20 lat temu model był jednym z pierwszych hybrydowych SUV-ów świata, ostatnio pojawił się w zupełnie nowej wersji, która zyskała właśnie najmocniejszy zespół napędowy. Zasięg wyłącznie na prądzie hybrydy wynosi 60 km.
RAV4 Plug-in Hybrid podobnie jak jej pierwowzór, czyli 5. generacja „Ravki”, oparta jest na platformie GA-K z serii TNGA i zawieszeniu wielowahaczowym z tyłu. Oferuje w standardzie inteligentny napęd na cztery koła AWD-i.
Układ hybrydowy, z doładowywanym z zewnątrz akumulatorem trakcyjnym, generuje maksymalną moc 306 KM. Pozwala to autu rozwinąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy. Toyota chwali się, że nowy model RAV4 ma najniższe w klasie zużycie paliwa i emisję CO2 poniżej 30 g/km.
Większa moc silnika elektrycznego pozwoliła znacznie podnieść łączną moc napędu w porównaniu z RAV4 Hybrid. Samochód otrzymał litowo-jonową baterię trakcyjną, a jednostka sterująca (PCU) układu hybrydowego została wzbogacona o wzmacniacz napięcia. Benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force 2,5 l to ta sama jednostka, która stanowi serce napędu hybrydowego w aktualnym RAV4 Hybrid.
Auto na polski rynek trafi w 2020 roku, cen polski oddział Toyoty jeszcze nie podał.
Czytaj też:
Toyota podwoi produkcję w Wałbrzychu. Polska zyskuje na brexicieCzytaj też:
Dacia Duster zdetronizowana. Nowy lider Polaków