Harley-Davidson oddaje hołd legendzie, prezentując motocykl Fat Boy® 30th Anniversary w limitowanej edycji z okazji 30-lecia modelu. Wyprodukowanych zostało tylko 2 500 egzemplarzy motocykla. Maszyna jest utrzymana w mrocznej tonacji z brązowymi detalami i napędzana malowanym na czarno silnikiem Milwaukee-Eight® 114. Każdy egzemplarz otrzyma indywidualny numer seryjny widoczny na tabliczce przymocowanej do konsoli na zbiorniku paliwa.
Fat Boy 30th Anniversary z okazji 30-lecia modelu
Model Fat Boy 114 zaprezentowany z okazji 30-lecia modelu jest hołdem dla trzydziestu ukształtowanych przez niego lat. Jest on odważną reinterpretacją pierwotnego modelu, wprowadzającą mroczną kolorystykę wykończenia w parze z kolorem Vivid Black. Odlane z aluminium, pełne koła Lakester pomalowane są na satynową czerń a ich styl podkreślają frezowane maszynowo akcenty. Jednostka napędowa Milwaukee-Eight 114 jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem, a pokrywy rozrządu i timera są utrzymane w subtelnym brązie. Wydech jest wykończony trwałym lakierem Black Onyx nakładanym w technologii osadzania z fazy gazowej, spod którego w jasnym świetle widać warstwę chromowaną.
Pomalowana lakierem w kolorze Vivid Black obudowa przedniego reflektora, kierownica i podnóżki stanowią uzupełnienie mrocznego wyglądu, tak różnego od modelu z produkcji standardowej. Brązowe logo Fat Boy umieszczone na zbiorniku paliwa doskonale współgra z czarnymi elementami wykończenia i pozostałymi brązowymi detalami odróżniającymi motocykl Fat Boy z edycji limitowanej od modelu standardowego.
Motocykl Fat Boy, zbudowany na ramie Harley-Davidson® Softail® wprowadzonej w 2018 roku, redefiniuje legendę, oferując większą moc i unikalny wygląd. Cała przednia część motocykla Fat Boy charakteryzuje się masywnością i jest zwieńczona reflektorem LED w całkowicie nowej obudowie. Aluminiowe, pełne koła Lakester dopełniają stylowego wizerunku pojazdu. Przeciwwagę dla przedniej opony 160mm stanowi tylna opona 240mm. Ich kombinacja podkreśla wyjątkowy styl fabrycznego motocykla custom.
Połączenie ramy Softail i zawieszenia tworzy solidne lecz lekkie podwozie, zapewniające zwinność i osiągi, znacznie przekraczające oczekiwania najbardziej wymagających amatorów motocykli typu cruiser. Pod siedzeniem znajduje się pojedynczy amortyzator monoshock, ustawiony pod optymalnym kątem, by zagwarantować kierowcy płynną jazdę i swobodę prowadzenia. Regulacji obciążenia wstępnego dokonuje się bez narzędzi, pokrętłem umieszczonym pod siedzeniem, w łatwy sposób zmieniając ustawienia w zależności od stylu jazdy, czy podróży z pasażerem.
Silnik Milwaukee-Eight 114 V-Twin, będący najpotężniejszą dostępną jednostką napędową w modelach Softail, zapewnia nieprawdopodobne osiągi i stanowi ucieleśnienie wszystkich cech uwielbianych w motocyklach Harley-Davidson. Sztywno montowany w ramie dodatkowo usztywnia podwozie motocykla. A wewnętrzne wałki wyrównoważające redukują do minimum wibracje na biegu jałowym.