Tani VW Golf? Do salonów wjeżdża wersja za mniej niż 70 tys. zł

Tani VW Golf? Do salonów wjeżdża wersja za mniej niż 70 tys. zł

VW Golf 1.0 TSI
VW Golf 1.0 TSI Źródło: Volkswagen
Tani to może troszkę za dużo powiedziane, ale jednak zdecydowanie tańszy. Golfa ósmej generacji można zamawiać z jednostką napędową 1.0 TSI o mocy 90 KM, którą wyceniono na 69 490 zł.

Mocniejsze wersje, które zadebiutowały na rynku pod koniec 2019 roku, kosztują ponad 90 tys. zł. Grubo ponad tę sumę, jeśli mówimy o autach naprawdę dobrze wyposażonych. Teraz oferta nowego Golfa została uzupełniona o jednostki silnikowe o mocy 90 KM i 110 KM. W związku z tym aktualnie cennik modelu otwiera wersja w cenie 75 490 zł, a po uwzględnieniu upustu, Golf jest dostępny od 69 490 złotych.

Jeśli komuś się wydaje, że za tę cenę dostaje się niewiele, to się myli. W podstawowej wersji modelu standardowo są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.

VW Golf 1.0 TSI

Bazowy wariant modelu kosztuje o 4 tys. złotych mniej, niż wersja otwierająca cennik Golfa siódmej generacji z roku 2020. Plus nowy Golf jest lepiej wyposażony od poprzednika w systemy bezpieczeństwa i komfortu.

Poza bazowym modelem do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), wysokoprężne (TDI) i układy napędowe typu mild-hybrid (eTSI). Wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Najtańszą nowością są zapowiadane wcześniej dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.

Nowe jednostki benzynowe działają w cyklu Millera dla silników TSI, dzięki czemu mają niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI, Volkswagen zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (tzw. Twindosing), co zmniejszyło emisję tlenków azotu. Nowe TDI zużywają o 17 procent mniej paliwa.

Czytaj też:
Debiutują trzy najmocniejsze Golfy: GTI, GTE i GTD
Czytaj też:
Jaki jest nowy Volkswagen Golf? Szczegóły modelu ósmej generacji

Opracował:
Źródło: Volkswagen
 1

Czytaj także