W zmodernizowanym Rio stylistyka nadwozia i wnętrza, znana z najnowszych modeli marki Kia, łączy się z systemami asystującymi oraz multimedialnymi nowej generacji. Teraz Rio ma też układy napędowe, które są wydajniejsze niż dotychczasowe. Oferta silników obejmuje pierwszy w autach marki Kia układ hybrydowy z instalacją o napięciu 48 V z benzynową jednostką napędową, współpracującą z mechaniczną skrzynią biegów i wyposażoną w sprzęgło sterowane elektrycznie („clutch-by-wire”).
Kia Rio
Rio jest pierwszym modelem marki, który jest napędzany zelektryfikowanym układem napędowym typu mild-hybrid z silnikiem benzynowym (MHEV). Nowy układ napędowy to połączenie nowej jednostki napędowej T-GDi „Smartstream” o pojemności 1,0 litra (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem paliwa) z układem typu mild-hybrid o napięciu 48V. Dodatkowy moment obrotowy, który generuje silnik elektryczny, wpływa zarówno na poprawę osiągów, jak i na zmniejszenie zużycia paliwa. Ponadto ten układ napędowy odzyskuje energię podczas hamowania.
Kia Rio
Nowy silnik z rodziny „Smartstream” zastępuje wcześniej stosowany w Rio 1,0-litrowy silnik. T-GDi typu „Kappa” i jest wyposażony w system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów w sposób płynny (Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Umożliwia płynne przełączanie silnika między różnymi cyklami spalania w zależności od obciążenia. Silnik „Smartstream” osiąga taką samą moc, jak silnik typu „Kappa” – 100 KM lub 120 KM, ale zapewnia o 16 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy silnikowi w wersji 120-konnej (200 Nm).
Kia Rio
Rio w wersji EcoDynamics+ jest jednym z pierwszych modeli marki Kia wyposażonych w nową inteligentną mechaniczną skrzynię biegów (iMT). Elektrycznie sterowane sprzęgło („clutch-by-wire”) poprawia wydajność systemu typu mild-hybrid i wpływa na obniżenie emisji CO2, przy jednoczesnym zaangażowaniu kierowcy w zmianę przełożeń. Przekładnia iMT jest wyposażona w elektryczne sterowanie pracą sprzęgła, zamiast mechanicznego. Dzięki temu skrzynia biegów pozwala wcześniej wyłączyć silnik niż system start-stop podczas toczenia się auta przed zatrzymaniem, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Kia Rio
Kia Rio po faceliftingu będzie dostępna również z wcześniej oferowanymi benzynowymi jednostkami napędowymi, które poddano licznym modyfikacjom. Gama silników odświeżonego Rio będzie obejmowała benzynowe jednostki napędowe „Smartstream” – nową jednolitrową, 100-konną T-GDi oraz nową 1,2-litrową, wolnossącą o mocy 84 KM.
W kabinie odświeżonej Rio wprowadzono wiele modyfikacji. Najbardziej widocznymi zmianami są nowy, większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników.
Kia Rio
Rio po faceliftingu jest wyposażona w ulepszony system nawigacji z ekranem dotykowym i jest jednym z pierwszych modeli marki w Europie, który oferuje system UVO Connect drugiej generacji, czyli zestaw usług cyfrowych, które zapewniają wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym oraz zdalny dostęp do informacji o samochodzie.
Odświeżone Rio wciąż ma łatwo rozpoznawalną dla samochodów marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, ale węższą niż dotychczas, dopasowaną rozmiarami do osadzonego niżej i szerszego zderzaka, w którym znajdują się lampy przeciwmgielne. Subtelne zmiany sprawiły, że przednia część samochodu jest teraz bardziej obła. Wybrane wersje Rio po faceliftingu są wyposażone w nowe, w pełni LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.
Kia Rio po faceliftingu wejdzie do sprzedaży w Europie w trzecim kwartale 2020 roku i w standardzie będzie oferowana z 7-letnią gwarancją producenta z limitem 150 tysięcy km.Czytaj też:
Producent samochodów wydłuża gwarancję w związku z epidemią koronawirusaCzytaj też:
Nowa Kia Sorento. Koreańczycy znów zaskoczyli