EcoBoost Hybrid z 48-woltową instalacją zapewnia 5-procentowe obniżenie zużycia paliwa. Auto w opcji dostało też adaptacyjny tempomat (ACC), wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, który umożliwia poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu oraz jazdę na autostradzie.
Tradycyjne układy napędowe Fiesty zostały udoskonalone dzięki silnikowi benzynowemu EcoBoost nowej generacji o pojemności 1,0-litra oraz poprzez sprzężenie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, zapewniającą niższe zużycie paliwa i emisję CO2.
Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem, napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.
Rozrusznik/generator działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, podnoszącą oszczędność paliwa nawet o 15 proc. w porównaniu z montowaną poprzednio jednostką 100-konną silnika EcoBoost 1,0-litra, przenoszącą napęd za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej (NEDC), mimo przyrostu mocy o 25 proc.
Czytaj też:
Ekolodzy „uziemili” jeden z najgorętszych samochodów na rynku: Forda Focusa RSCzytaj też:
Zobacz jak Ken Block uczy driftu swoją 13-letnią córkę