Cisza do potęgi „L”. Jest nowy Lexus UX 300e

Cisza do potęgi „L”. Jest nowy Lexus UX 300e

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e Źródło: Lexus
Każdy Lexus jest cichy, ale Lexus całkowicie elektryczny to musi dopiero cisza! Wkrótce chętni będą mogli to sprawdzić, bo na rynku pojawił się zeroemisyjny UX 300e.

Nowy miejski crossover szczyci się wiodącym w swojej klasie poziomem redukcji hałasu i wibracji. Inżynierowie pracujący nad nowym UX 300e, pierwszym w pełni elektrycznym samochodem Lexusa, ulepszyli podwozie, układ napędowy oraz wyciszenie kabiny, by stworzyć crossovera na nowo definiującego słowo „cichy”. Tak jak wspomnieliśmy, skupienie na wyciszeniu wnętrza to znak rozpoznawczy Lexusa, począwszy od LS 400, pierwszego modelu marki.

Lexus UX 300e
Kluczową cechą luksusowego sedana LS 400 z 1989 roku było to, że poziom hałasu w jego kabinie nie przekraczał 58 dB podczas jazdy z prędkością 100 km/h, co czyniło go cichszym od wszystkich europejskich rywali. Ten cel zainspirował wszystkich 4000 projektantów, inżynierów i techników, pracujących nad samochodem. Tak zaczęła się „cicha rewolucja”, która stała się kluczowym elementem DNA japońskiego producenta samochodów.

Lexus UX 300e
Na podstawie badań wzorców hałasu w innych luksusowych pojazdach z napędem elektrycznym, podjęto konkretne działania w celu redukcji hałasu w kabinie. Kabina modelu UX 300e tłumi niemal wszystkie zakłócenia zewnętrzne, takie jak hałas wiatru i toczenia opon, które byłyby słyszalne w konwencjonalnym samochodzie.

Lexus UX 300e
Grubość i ciężar umieszczonego pod podłogą kabiny pasażerskiej zestawu akumulatorów działa jak naturalna bariera izolująca dźwięk, podczas gdy dodatkowe osłony podłogi i błotników zmniejszają hałas powodowany uderzeniami małych kamieni, wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń, wody oraz toczeniem kół po nawierzchni. Nawet nowy, kompaktowy procesor sterujący pracą jednostki napędowej zamocowano na głównym, poprzecznym elemencie ramy pomocniczej silnika, by zmniejszyć hałas i wibracje.

Lexus UX 300e
Aby skuteczniej zredukować hałas generowany przez wiatr, model UX 300e wyposażono w innowacyjne aerodynamiczne żaluzje w dolnych partiach osłony chłodnicy, które otwierają się i zamykają automatycznie – zależnie od stanu akumulatora, redukując współczynnik oporu powietrza z poziomu 0,33 do 0,31. Powierzchnia pod spodem akumulatora trakcyjnego została wygładzona. Powiększono także osłony podwozia.

Lexus UX 300e
Nawet opony w rozmiarze 18 cali nie zakłócają ciszy w modelu, podczas gdy 17-calowe opony oferują najniższy w swojej klasie współczynnik oporu toczenia (RRC). Akustyczne szyby zmniejszają wysokie częstotliwości hałasu wiatru. Sama kabina została obficie wygłuszona pianką i materiałami tłumiącymi, redukującymi dźwięki generowane przez elektryczny napęd, jak również hałas otoczenia. Zawiera też zamontowaną pod wykładziną, dodatkową warstwę izolacji. Lexus UX 300e do końca tego roku zostanie wprowadzony na wybrane rynki w Europie.
Czytaj też:
Tomasz Kammel sprzedaje luksusową limuzynę. Z powodu epidemii jej nie używa
Czytaj też:
Jakie drogie samochody Polacy najchętniej kupowali w 2019 roku?

Opracował:
Źródło: Lexus