Jakie drogie samochody Polacy najchętniej kupowali w 2019 roku?

Jakie drogie samochody Polacy najchętniej kupowali w 2019 roku?

BMW serii 1
BMW serii 1 Źródło: BMW
Rzutem na taśmę wygrał Mercedes, o włos pokonując BMW. Na trzecim miejscu znalazł się wielki przegrany 2019 roku, czyli Audi. Ale kupiliśmy też dwa razy więcej Lamborghini niż rok wcześniej.

Segment premium to kategoria umowna. Zalicza się do niej auta marek prestiżowych i drogich. Nie ma żadnego „wpisowego”, który gwarantuje przynależność do elitarnego grona. Rozumiane jest ono intuicyjnie, za to dobrze. Wiemy, że wielka trójką – BMW, Mercedes i Audi – są premium, a na przykład Volkswagen, Toyota i Skoda nie są.

Po tym wyjaśnieniu możemy przejść do konkretów, czyli wyników sprzedaży samochodowego segmentu premium w Polsce w 2019 roku. Jak się okazuje, stajemy się społeczeństwem coraz zamożniejszym, bo coraz częściej sięgamy po samochody z górnej półki. Stosownego podsumowania roku dokonał niezawodny Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Liczba rejestracji samochodów z wyższej półki w Polsce znacznie przekroczyła w grudniu 2019 roku poziom dziewięciu tysięcy sztuk. Ostatni miesiąc minionego roku przyniósł też zaskakującą zmianę na pozycji lidera.

W całym 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 78 942 auta z wyższej półki, o 7,14 proc. (5 258 sztuk) więcej niż rok wcześniej. Warto nadmienić, że cały rynek wzrósł jedynie o 4,44 proc.

Wg Samaru końcowy wynik rankingu najpopularniejszych marek premium w 2019 roku jest zaskoczeniem. Jeszcze na koniec listopada stawce przewodziło BMW. Jednak grudzień i ostatecznie cały rok należał do Mercedesa. Koncern ze Stuttgartu zarejestrował 21 072 auta, co jest wynikiem o 4,64 proc. lepszym niż w roku poprzednim (podany rezultat nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa – Citana, Vito, Marco Polo i Sprintera, uwzględnia natomiast klasę V). Najpopularniejszym Mercedesem okazała się Klasa A (2 875 sztuk), przed Klasą C (2 575) oraz GLC Coupé (2 501).

BMW zostało wiceliderem rynku, ale odnotowało największy wzrost. Zarejestrowanych zostało 20 699 samochodów marki, aż o 32,52 proc. więcej niż w 2018 roku. Najczęściej rejestrowane modele w gamie bawarskiego koncernu to: seria 3 (4 334), X3 (2 927) oraz seria 5 (2 804).

Ostatnie miejsce na podium zajęło Audi, które w Polsce nie zaliczy 2019 roku do udanych. Firma z Ingolstadt zarejestrowała 13 777 aut osobowych. Nie tylko przegrała z konkurentami, ale odnotowała spadek o 6,19 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Spośród modeli z czterema pierścieniami najlepiej sprzedawał się Q5 (2 396), A6 (1 865) i A3 (1 771).

Na czwartym miejscu znalazło się Volvo. W 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 10 975 aut marki, o 4,96 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Liderem został model XC60 (4 456), który wyprzedził XC40 (1 769) i XC90 (1 274).

Na dalszych miejscach w Top 15 znalazły się Lexus (firma zarejestrowała 3953 auta), Mini (2391), Land Rover (2077), Porsche (1821), Jaguar (1283), DSS (316), Infiniti (226), Tesla (94), Maserati (58), Bentley (53) i Lamborghini (46).

Najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w 2019 roku okazało się Volvo XC60 (4 456), które wyprzedziło BMW serii 3 (4 334), BMW X3 (2 927) i Mercedes Klasy A (2 875).

Czytaj też:
Octavia o włos przed Corollą. Wielkie podsumowanie 2019 roku

Źródło: IBRM Samar, CEPiK