Elektryk inny niż wszystkie. Mazda MX-30 wchodzi na rynek, jak ceny i finansowanie?

Elektryk inny niż wszystkie. Mazda MX-30 wchodzi na rynek, jak ceny i finansowanie?

Dodano: 
Mazda MX-30
Mazda MX-30 / Źródło: Mazda, Mototarget.pl
W przyszłym miesiącu w salonach Mazdy w całej Polsce zadebiutuje pierwszy elektryczny model marki – kompaktowy SUV MX-30. Importer zdecydował się na mocne wsparte debiutu: przede wszystkim finansowymi.

Jeśli chodzi o wygląd, właściwości jezdne i dane techniczne, to pierwszy samochód elektryczny w gamie japońskiego producenta broni się sam. Mazda MX-30 – wedle producenta, to auto, które choć elektryczne, ma dawać mnóstwo przyjemności z jazdy. A na dodatek jest realnie przyjazne dla środowiska. Producent z Hiroszimy zdecydował się na „rightsizing”, czyli takie skonfigurowanie pojemności baterii auta, zasięgu i osiągów, by auto nie było ekologiczną wydmuszką, ale prawdziwie wspomagało redukcję emisji CO2 do atmosfery.

Mazda MX-30
Rata kredytu wymaga wpłaty 30 proc. wartości, jest oprocentowana na 2,13 proc. i kosztuje od 815 zł miesięcznie (przy założeniu 36-miesięcznego okresu finansowania). Z kolei oferta leasingu oznacza ratę w wysokości od 965 zł netto miesięcznie (48-miesięczny okres użytkowania, przebieg 15 tys. km rocznie, wpłata własna w wysokości 30 proc. wartości pojazdu). Nabywca może decydować o wysokości wpłaty własnej (kredyt) w zakresie 0-30 proc. i czasie trwania umowy od 36 do 48 miesięcy, możliwa jest wpłata własna (leasing) w wysokości 0-30 proc. i wybór umowy na 24, 36 lub 48 miesięcy. Kompaktowy SUV MX-30 ma moc systemu wynoszącą 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 270,9 Nm. Napędzana na przednie koła Mazda MX-30 może przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozwinąć prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 140 km/h. Przy zużyciu energii na poziomie 19 kWh/100 km akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh zapewnia modelowi MX-30 zasięg 262 km w cyklu miejskim i 200 km w cyklu mieszanym.

Mazda MX-30
We wnętrzu wprowadzono materiały przyjazne dla środowiska i zastąpiono większość prawdziwej skóry jej wegańską alternatywą. W wykończeniu „pływającej” konsoli centralnej, znajduje się również ekologiczny korek. Cennik Mazdy MX-30 startuje od 149 900 zł. W momencie debiutu auto będzie wsparte ofertą importera, jak napisaliśmy na początku. Za ładowanie odpowiedzialna będzie domowa ładowarka (wallbox) polskiej firmy Enelion, która dodawana będzie do każdego samochodu za 1 zł. Przy użyciu ładowarki Stilo Mazda MX-30 ładuje się od 20 do 80 proc. w około 3 h. Oprócz tego pierwszą elektryczną Mazdę można sfinansować wybierając ofertę kredytu lub leasingu przygotowaną przez Mazda Finance.

Mazda MX-30
Inżynierowie Mazdy stworzyli również wewnątrz modelu MX-30 elektroniczny system nagłośnienia, który jest zsynchronizowany z momentem obrotowym silnika w zakresie częstotliwości akustycznej i ciśnienia akustycznego. Rozwiązanie to skutkuje mniejszą zmiennością prędkości prowadzenia pojazdu, co pozwala na bardziej harmonijną jazdę, wspieraną przez system G-Vectoring Control (GVC) Mazdy, dodatkowo rozszerzony i wykorzystujący zalety silnika elektrycznego (G-Vectoring Control Plus). Stylistyka Mazdy MX-30 jest kontynuacją podejścia projektowego firmy, gdzie „mniej znaczy więcej”, zarówno w zakresie designu sylwetki nadwozia, jak i wnętrza samochodów. Charakterystyczne drzwi o koncepcji freestyle, po raz pierwszy zastosowane w sportowej Maździe RX-8, nadają sylwetce kabiny Mazdy MX-30 smukłości i elegancji oraz również zapewniają łatwiejszy dostęp zarówno do przednich, jak i tylnych siedzeń.

Mazda MX-30
Elektryczna Mazda ma drzwi o koncepcji freestyle, ekologiczne materiałom i wspomniany odpowiednio dobranym akumulatorom o zasięgu około 200 km. Dlaczego taki? Bo i tak przekracza średni dzienny dystans o 48 kilometrów, pokonywany przez europejskich kierowców. Chodziło o pozostawienie jak najmniejszego śladu węglowego w ujęciu „well to wheel”, czyli od wydobycia surowców, poprzez ich przetworzenie, produkcję samochodu, jego eksploatację, aż po utylizację. MX-30 zapewnia naturalne i responsywne prowadzenie, samochód przyspiesza, skręca i hamuje dokładnie tak, jak oczekuje się tego w codziennych sytuacjach drogowych. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniom technologicznym skumulowanym w pakiecie rozwiązań e-Skyactiv. Dotyczy to baterii, silnika elektrycznego i skrzyni biegów, które są sztywno zintegrowane z konstrukcją pojazdu. A to zwiększa ogólną sztywność nadwozia i zapewnia dobrą reakcję na polecenia kierowcy.
Czytaj także:
Skrojona pod rodziny. Pierwsza jazda Mazdą 6 Sport Kombi
Czytaj także:
Zobaczcie, jak wygląda na filmie SUV Izera, polski samochód elektryczny

Źródło: Mazda, Mototarget.pl

Czytaj także