Nowy Hyundai i30 N. Długa lista zmian na lepsze

Nowy Hyundai i30 N. Długa lista zmian na lepsze

Hyundai i30 N
Hyundai i30 N Źródło:Hyundai
Nowy sportowy i30 N będzie dostępny z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią. Ma nowe 19-calowe kute felgi ze stopów lekkich oraz lekkie fotele N, które pozwoliły na redukcję masy. Lista usprawnień jest dużo dłuższa.

Hyundai zaprezentował nowego i30 N z odświeżonym wyglądem, nową ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (N DCT) oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Od momentu rynkowego debiutu, w Europie sprzedano ponad 25 tys. sztuk modelu i30 N.

Zmienił się nieznacznie design auta. Nowe są reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V. W przednim zderzaku zamontowano kurtyny powietrzne, aby poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć turbulencje w nadkolu. Nowy i30 N ma zmienioną stylistykę tyłu, podczas gdy tył nowego i30 Fastback N pozostał w niezmienionej formie. W hatchbacku duży spojler z charakterystycznym trójkątnym światłem stop. Przeprojektowane zostały również tylne światła wykonane w technologii LED.

Nowy i30 N bazowo wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe. Wersje wyposażone w pakiet Performance zawierają szereg ulepszeń, w tym nowo opracowane 19-calowe kute felgi z lekkich stopów.

Po raz pierwszy w nowym i30 N dostępne są także sportowe, lekkie fotele N. Te jednoczęściowe, wyczynowe sportowe fotele są o 2,2 kg lżejsze niż fotele standardowe.

Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT).

Bazowy i30 N ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki pakietowi Performance silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N i jest dostępny zarówno w wersji 6MT, jak i N DCT. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.

Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.

Galeria:
Hyundai i30 N
Źródło: Hyundai