Największy SUV Toyoty – Highlander – już w salonach. Znamy ceny

Największy SUV Toyoty – Highlander – już w salonach. Znamy ceny

Dodano: 
Toyota Highlander
Toyota Highlander / Źródło: TMP
W salonach Toyoty rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Highlandera. Jest to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty, który łączy przestronne, 7-osobowe wnętrze, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczny napęd hybrydowy 4. generacji z automatyczną skrzynią biegów i elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i.

Highlander to jeden z największych SUV-ów dostępnych w Polsce o długości 4 950 mm i bardzo przestronnym wnętrzu oraz dużych możliwościach transportowych – zarówno za sprawą pojemnego bagażnika, jak i możliwości ciągnięcia przyczepy o masie do 2 ton. Przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń bagażnik do wysokości rolety mieści 658 l, a po złożeniu drugiego rzędu powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności aż 1 909 l (do sufitu) oraz płaska podłoga, na której można rozłożyć dwuosobowy materac.

Luksus w standardzie – wersja Prestige

Highlander jest oferowany w trzech konfiguracjach. Podstawowa wersja Prestige zawiera inteligentną trzystrefową klimatyzację z funkcją wykrywania liczby pasażerów, inteligentny kluczyk, światła do jazdy dziennej LED oraz główne światła Bi-LED i duże aluminiowe koła 20". Standardem jest także elektrycznie unoszona klapa bagażnika, skórzana tapicerka z perforacją, podgrzewanie przednich foteli oraz przedniej szyby i rolety na szybach przy drugim rzędzie siedzeń.

Do standardowego wyposażenia należy system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności Toyota Connected Car, a także kolorowy wyświetlacz 7" na tablicy rozdzielczej i 3 porty USB na konsoli centralnej oraz 2 kolejne w zasięgu pasażerów z tyłu. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego to m.in. Toyota Safety Sense z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także system stabilizacji toru jazdy przyczepy i off-roadowy system Trail Mode, który blokuje tylne koło bez przyczepności, zwiększając moment obrotowy na drugim kole. Podczas manewrów kierowcę wspomaga układ detekcji przeszkód ICS oraz kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi i automatycznym systemem jej czyszczenia. Cena katalogowa Highlandera Prestige wynosi 231 900 zł.

Lepsze nagłośnienie w pakiecie

Wersję Prestige można rozbudować o pakiet Tech, który zawiera 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, system audio klasy premium marki JBL z 11 głośnikami, nawigację satelitarną Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map i wentylację przednich foteli. Katalogowa cena Highlandera Prestige Tech wynosi 251 900 zł.

Wersja Executive

Highlander jest bogato wyposażony w standardzie, zaś najwyższa wersja wyposażenia Executive rozbudowuje go o luksusowe rozwiązania, które wynoszą na wyższy poziom komfort i bezpieczeństwo podróży. Bezpieczną jazdę wspomaga innowacyjne cyfrowe lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni i wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Przyjemniej jest dzięki sterowanemu elektrycznie dachowi panoramicznemu z funkcją otwierania i uchylania, podgrzewanym skrajnym fotelom w drugim rzędzie siedzeń i otwieranym bezdotykowo, elektrycznie unoszonym drzwiom bagażnika. Cena Highlandera Executive to 267 900 zł.

Najoszczędniejszy duży SUV na rynku

Nowy Highlander jest napędzany najnowocześniejszą wersją układu hybrydowego 4. generacji, opracowanego w technologii TNGA. Napęd ten to połączenie silnika 2,5 l Hybrid Dynamic Force i dwóch motorów elektrycznych napędzających przednie koła oraz mocnego silnika elektrycznego przy tylnej osi, które razem tworzą inteligentny napęd AWD-i. Auto o łącznej mocy 246 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Układ odzyskiwania energii z hamowania oraz mocna bateria niklowo-wodorkowa znacząco obniżają zużycie paliwa bez ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła i sprawiają, że Highlander może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez większość czasu jazdy w mieście. Hybrydowy Highlander wyróżnia się najniższym w klasie zużyciem paliwa na poziomie 6,6 l/100 km (wg WLTP, dane przed ostateczną homologacją).

Przedsprzedaż nowego Highlandera ruszyła 26 października. Samochód trafi do salonów w styczniu 2021 roku.

Czytaj też:
Nowa Toyota Hilux: terenówka także stylowa

Galeria:
Toyota Highlander
Źródło: TMP

Czytaj także