W roczniku modelowym 2021 – produkowanym od września 2020 r. – Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ „wykręcił” jeszcze lepszy czas na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring. Dzięki zestrojonej na nowo elastokinematyce i innym zabiegom mającym na celu „doszlifowanie” konstrukcji inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert ustanowił tam nowy rekord przejazdu i uplasował czterodrzwiowe coupé z Affalterbach na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”.
Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r. Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.
Luksus z „certyfikatem prędkości”
Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, z silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w całkowicie standardowej formie – jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4Matic+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG Dynamics.
Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i wyśmienitego przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.
Trudne warunki, trudny tor
Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT. W programie jazdy Race zawieszenie AMG Ride Control+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG Dynamics w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Rekordowe okrążenie zostało precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z wige Solutions. Stan pojazdu i czas okrążenia potwierdził również niezależny notariusz.
Czytaj też:
Mercedes po kawałku przejmuje Astona Martina. Będzie miał już 20 proc. udziałów