Bayon wyróżnia się kompaktowym nadwoziem, przestronnym wnętrzem oraz długą listą inteligentnych funkcji bezpieczeństwa i łączności. Nazwa została zainspirowana popularnym celem wakacyjnych podróży. Bayonne jest stolicą francuskiego Kraju Basków i jednym z najpiękniejszych miejsc w południowo-zachodniej Francji. Ponieważ Bayon ma spełniać oczekiwania rynku europejskiego, firma zdecydowała się nadać mu europejską nazwę.
Poza modelem Bayon, w ciągu zaledwie 12 miesięcy Hyundai wprowadził na rynek lub zmodernizował siedem nowych modeli, a licząc wszystkie typy nadwozia i warianty układu napędowego było ich aż 20. Tym samym rok 2020 był rekordowy dla Hyundaia pod względem ekspansji floty.
Drapieżny i charakterystyczny design
Bayon, zapowiadany jako „najładniejszy Hyundai” wyróżnia się charakterystycznymi cechami designu. Wyraża filozofię projektową Hyundai’a Sensuous Sportiness, definiowaną przez harmonię między proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią.
Z zewnątrz trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą rozpoznawalny wygląd. Pozioma linia wlotu powietrza i światłą do jazdy dziennej podkreślają szerokość, a dolna listwa ochronna uwydatnia charakter SUV-a. Z boku zauważymy dynamiczne linie, słupek C został ukształtowany we wzór strzały. Z tyłu również światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki.
Bayon jest dostępny z 15-calowymi felgami stalowymi lub 16- lub 17-calowymi felgami aluminiowymi. Dostępnych jest w sumie dziewięć kolorów nadwozia, w tym nowy, Mangrove Green, a także kontrastowy dach w kolorze Phantom Black, opcjonalny dla kilku kolorów nadwozia.
W środku Bayon charakteryzuje się prostym, przestronnym i dobrze oświetlonym wnętrzem. Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej. Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Pasażerowie mogą czerpać korzyści z nastrojowego oświetlenia LED zastosowanego w obszarach stóp pasażera z przodu, wnękach drzwi i uchwytach drzwi przednich, a także w schowku pod konsolą środkową.
Hyundai Bayon. Łączność i technologia
Podobnie jak inne modele Hyundai’a, Bayon oferuje zaawansowane technologie łączności. Pasażerowie mają do wyboru 10,25-calowy ekran systemu nawigacji lub 8-calowy ekran systemu audio. Wyświetlacz 8-calowy jest dostępny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto.
Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Jeden z przednich portów pozwala również na przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Całości dopełnia najwyższej jakości system dźwiękowy Bose
Bayon został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Najnowszy Bluelink obejmuje takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Nowością w tej generacji Bluelink jest integracja kalendarza. Kierowca może teraz odtworzyć swój kalendarz Google lub Apple w systemie multimediów pojazdu.
Crossover jak SUV
Dzięki pojemności bagażnika wynoszącej 411 litrów Bayon wyróżnia się dużą ilością miejsca na bagaże, pomimo niewielkich rozmiarów. Dodatkową korzyścią jest inteligentna półka bagażnika, którą można przesunąć wzdłuż tylnej części drugiego rzędu siedzeń, aby zakryć bagaż.
Bayon jest pojazdem o długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami). Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm. Bayon oferuje prześwit wynoszący do 183 mm (z 17-calowymi kołami).
Bayon został wyposażony w szereg półautonomicznych systemów bezpieczeństwa. Asystent podążania za pasem ruchu (LFA) działa, aby pojazd pozostał wyśrodkowany na pasie. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) najpierw włącza alarm, a następnie, jeśli to konieczne, uruchamia hamulce, aby zapobiec wystąpieniu kolizji. Ta funkcja obejmuje wykrywanie samochodów, pieszych i rowerzystów. Inna zaawansowana funkcja, inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego pojazdu do autonomicznej regulacji prędkości podczas jazdy po autostradzie lub drodze ekspresowej.
Bayon ma także system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), który działa w parze z ostrzeżeniem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). Ponadto funkcja monitorowania tylnej kanapy (ROA) powiadamia kierowcę przed opuszczeniem pojazdu, jeśli czujniki wykryją ruch na tylnym siedzeniu.
Bayon. Rodzaje napędów
Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o mocy 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.
Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).
Czytaj też:
Nowy Hyundai i30 N na rynku. Jest cennik
Hyundai Bayon