Nowy Jeep Compass. Najbardziej europejski SUV marki już w Polsce

Nowy Jeep Compass. Najbardziej europejski SUV marki już w Polsce

Jeep Compass
Jeep CompassŹródło:Stellantis
Nowego Jeepa Compassa, skrojonego pod europejskie gusta, zaprezentowała Antonella Bruno, dyrektor marki Jeep w Europie. Poprzednie wersje auta odpowiadały za 40 proc. sprzedaży Jeepa na naszym kontynencie. Czy tak będzie i z nowym modelem?

W nowym Compassie zastosowano najlepsze rozwiązania jakościowe odpowiadające bardziej gustom klienta europejskiego, poprawiono jakość wykończenia i dodano zaawansowanej technologii pokładowej. Nowy model oferuje także ważne nowe funkcje, które przenoszą go na wyższy poziom pod względem designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności.

Jak twierdzi Jeep, wyjątkowość Compassa polega na połączeniu off-roadowego charakteru z miejskim samochodem z segmentu C-SUV. Auto przeznaczone jest dla „osób racjonalnych i rzeczowych, ale zafascynowanych możliwością oderwania się od codziennej rutyny”.

Europejski SUV Jeepa

Premiera pierwszej generacji Jeepa Compassa w 2017 roku, pierwszego Jeepa zaprojektowanego specjalnie z myślą o drogach całego świata, oznaczała powrót marki do segmentu C-SUV.

Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final oraz szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego poprawiających dynamikę i słynne możliwości Jeepa 4x4.

Zaktualizowana gama silników oferuje teraz nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, który pali o 27 proc. mniej w porównaniu z poprzednim modelem benzynowym. Debiutuje też wersja z technologią hybrydową plug-in.

Nowe wnętrze i technologiczny skok

Nowy model wyróżnia się odświeżonym wyglądem. Jest bardziej elegancki i nowoczesny, ma też zupełnie nową kabinę. Do najważniejszych jej elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej. System ma pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywną nawigację 3D TomTom i funkcję rozpoznawania naturalnej mowy.

We wnętrzu na nowo rozmieszczono konsolę centralną i zwiększono przestrzeń schowków (jest prawie 4,4 l dodatkowej pojemności – trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.).Wnętrze wygląda też lepiej dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi, wykonanym z wyższej jakości materiałów.

Nowy Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji. Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek. Jednakże najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego.

Duży wybór jednostek napędowych

Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych (benzyna, diesel i hybryda plug-in), trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) oraz napęd na przednie lub na cztery koła.

Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy – 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 zł za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude.

Czytaj też:
Kultowa terenówka z... 500-konnym V8 pod maską

Galeria:
Jeep Compass
Źródło: Stellantis