Multivan eHybrid pozwala na poruszanie się po mieście z zerową emisją spalin, a jednocześnie bezproblemowe pokonywanie najdłuższych tras dzięki dużemu zasięgowi. Taki samochód MPV stworzył Volkswagen Samochody Dostawcze.
Elektryfikacja była naturalnym wyborem
„Hybrydowy system napędowy typu plug-in spełnia wymagania nowej ery i jest dla nowego Multivana idealny, ponieważ połączenie silników elektrycznego i benzynowego doskonale godzi zrównoważony rozwój z typowymi, wszechstronnymi cechami MPV”, czytamy w komunikacie VSD.
Gdy tylko to możliwe, Multivan eHybrid uruchamia się w trybie „e-mode”, tzn. jest w 100 proc. napędzany elektrycznie, nie emitując spalin. Zasięg elektryczny jest tak dobrany, by typowe dzienne dystanse można było pokonywać bez emisji spalin. Dopiero przy wyższych prędkościach i/lub przy niskim poziomie naładowania akumulatora, włączy się turbodoładowany silnik benzynowy TSI.
Będzie kilka wersji napędowych
Litowo-jonowy akumulator nowego Multivana eHybrid zamontowano w jego podwoziu. Pozwala to zaoszczędzić miejsce i jednocześnie obniżyć środek ciężkości tego MPV, co ma pozytywny wpływ na jego prowadzenie. Gniazdo do ładowania akumulatora nowego Multivana umieszczono w jego przednim prawym błotniku.
Nowy Multivan - z różnymi wersjami układu napędowego - zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie bieżącego roku.
Czytaj też:
Pojemny i bardzo nowoczesny. Debiutuje nowy Tiguan Allspace