Najpierw Astra, teraz Grandland. Opel szaleje z designem

Najpierw Astra, teraz Grandland. Opel szaleje z designem

Nowy Opel Grandland
Nowy Opel Grandland Źródło: Stellantis
Pierwsza była Mokka, wczoraj pokazaliśmy teasery nowej Astry, dziś Opel pokazał nowego Grandlanda. Stylistycznie niemiecka firma naprawdę jest w formie.

Opel zaprezentował dziś nowego Grandlanda. Dzięki w pełni cyfrowemu Pure Panel, kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie. Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w dodatkowe technologie i systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów.

Opel Grandland. Nowe systemy

Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED ze 168 segmentami LED. Technologia zapożyczona z Insignii, czyli flagowej limuzyny Opla, debiutuje w największym SUV‑ie niemieckiej marki.

To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda, zaprojektowanego i produkowanego w Niemczech, jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki.

Opel Vizor z pikselowymi reflektorami

Grandland otrzymał charakterystyczne oblicze marki, czyli Opel Vizor. Integruje grill, logo marki Opel i technologie. W trybie świateł mijania dolny rząd pikseli dostosowuje kształt wiązki do promienia zakrętu. Granica światła jest wyraźnie zaznaczona, a dynamicznie zapalane i gaszone piksele zapewniają optymalny zasięg. Funkcja matrycowa środkowego i górnego rzędu umożliwia precyzyjne „wycinanie” pojazdów nadjeżdżających z przeciwka w ciągu milisekund. Pozostały obszar pozostaje w pełni oświetlony główną wiązką.

Pure Panel – nowy kokpit Opla

Koncepcja interfejsu użytkownika jest futurystyczna i zredukowana do niezbędnego minimum. Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. Ten w pełni cyfrowy kokpit wykorzystuje najnowsze cyfrowe technologie. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Nowy Opel Grandland jest wyposażony także w wiele innych systemów wspomagających kierowcę. Układ panoramicznych kamer z przodu i z tyłu zapewnia widok 360 stopni i ułatwia manewrowanie. Na ekranie systemu multimedialnego można wyświetlić obraz sprzed i zza pojazdu, a także widok z góry. Asystent automatycznego parkowania rozpoznaje stanowiska do parkowania równoległego i prostopadłego oraz potrafi automatycznie ustawić Grandlanda w takim miejscu oraz je opuścić. System monitorowania martwego pola zapobiega ryzyku kolizji przy skręcaniu lub zmianie pasa ruchu.

Hybryda plug‑in w ofercie

Zgodnie ze strategią elektryfikacji Opla pojawią się wersje hybrydowe z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug‑in). Opel ogłosi ceny i rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowo zaprojektowanego flagowego SUV‑a jeszcze latem. Pierwsze nowe Grandlandy „made in Germany”, prosto z fabryki w Eisenach, trafią do klientów jesienią.

Czytaj też:
Nowy Opel Astra. Wizerunkowa rewolucja

Galeria:
Nowy Opel Grandland
Źródło: Stellantis