Bez wątpienia nowy model wyróżnia się stylizacją. Na jego masce po raz pierwszy pojawiło się nowe logo marki. Pod względem technologii nowy Peugeot 308 jest wyposażony w wiele systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, w tym te z wyższych modeli. Pojawiła się również nowa wersja Peugeot i-Cockpit z wbudowanym nowoczesnym systemem multimedialnym i-Connect Advanced z dostępem do internetu.
Peugeot 308. Systemy wspomagania
Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji są dostępne w standardzie lub opcji. Pakiet Drive Assist 2.0 to krok w stronę jazdy półautonomicznej (będzie dostępny pod koniec roku). Obejmuje aktywny tempomat z funkcją Stop & Go (w wersji z automatyczną skrzynią biegów EAT8) oraz system aktywnego utrzymywania samochodu na pasie ruchu. Obecnie jest wyposażony w trzy nowe funkcje działające na drogach dwujezdniowych:
-
• Zmiana pasa ruchu w trybie półautomatycznym: proponuje kierowcy wyprzedzenie samochodu jadącego z przodu, a następnie powrót na poprzedni pas. Działa przy prędkości od 70 km/h do 180 km/h,
-
• Podpowiadanie prędkości jazdy z wyprzedzeniem: system proponuje kierowcy dostosowanie prędkości (zwolnienie, przyspieszenie) w zależności od znaków ograniczenia prędkości,
-
• Dostosowanie prędkości na zakręcie: pozwala na optymalizację prędkości w zależności od kąta zakrętu, działa do prędkości 180 km/h.
Nowy 308. Napędy do wyboru
Auto oferowane jest z szeregiem różnego rodzaju napędów. Są dwa napędy hybrydowe plug- in:
-
HYBRID 225 e-EAT8, łączy silnik PureTech 180 KM z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.
-
HYBRID 180 e-EAT8, łączy silnik PureTech 150 KM z silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8.
Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji – 7,4 kW.
Silniki spalinowe wciąż w ofercie
Nowy Peugeot 308 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi:
Benzynowe – trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l
-
PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Wysokoprężne – czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l
-
BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
-
BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Ile kosztuje nowy Peugeot 308? Oto cennik auta w momencie rynkowego debiutu.
Czytaj też:
Ekstremalny Peugeot 9X8 Hypercar. Zaprojektowany na wyścig LeMans
Peugeot 308 PHEV