W pełni elektryczny Transit rozpoczyna pracę na europejskich drogach przed wprowadzeniem do sprzedaży seryjnej wiosną 2022 roku. Testy prowadzone będą przez klientów obsługiwanych przez wybranych, największych operatorów flotowych.
Profesjonaliści zdecydują, czy wszystko jest w porządku
W ramach prób, dziesięć prototypów E-Transita zostanie poddanych intensywnym testom w warunkach realnej eksploatacji w sektorach: pocztowym, komunalnym, użyteczności publicznej, dostaw na ostatnią milę i dostaw artykułów spożywczych w Niemczech, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wśród partnerów biorących udział w testach są AWB, Balfour Beatty, flota miejska Kolonii, DHL Express w Wielkiej Brytanii, DPD, Norwegian Post, Ocado i Recover Nordic.
Flota prototypów poddanych testom obejmuje pełną gamę wariantów E-Transita, w tym furgony, furgon z podwójną kabiną i podwozia z kabiną, o masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, a także różne specjalistyczne konwersje nadwozia, które spełniają złożone wymagania eksploatacyjne, jakie muszą spełniać pojazdy Transit.
Testy są ostatnim etapem prac rozwojowych Forda nad nowym E-Transitem, po wyczerpującym programie prób na poligonach doświadczalnych Forda i w ośrodkach badawczych. Partnerzy biorący udział w badaniu będą eksploatować prototypy E-Transita przez okres sześciu lub 12 miesięcy.
Różnorodność specjalistycznych konwersji
E-Transit został zaprojektowany w sposób umożliwiający prostą i niekłopotliwą konwersję z wykorzystaniem tych samych podzespołów i elementów wyposażenia, które zostały opracowane dla istniejących modeli Transita. Wybrane pojazdy testowe zostały poddane modyfikacjom – we współpracy z autoryzowaną przez Forda siecią Qualified Vehicle Modifier – co pozwala na zaprezentowanie wszechstronności platformy E-Transita.
Przykładowe konwersje to:
-
Chłodnia do przewozu artykułów spożywczych, zasilana przez system ProPower Onboard o mocy 2,3 kW
-
Bocznozsypowa zabudowa burtowa, wyposażona w oświetlenie i czujniki wagi załadunku
-
Wywrotka z burtami klatkowymi do wywozu śmieci
-
Furgon dostaw na ostatnią milę, wyposażony w nadwozie skrzyniowe z przejściową przegrodą + pneumatyczne tylne zawieszenie
-
Furgon dostaw na ostatnią milę z wewnętrznymi półkami, przejściową przegrodą i składanym przednim siedzeniem typu jump seat
Testy także w przypadku hybrydy
Program testów dla klientów E-Transita jest kontynuacją wcześniejszego programu z udziałem Transita Custom Plug-In Hybrid, w ramach którego część klientów poruszających się na co dzień w obszarach miejskich przejechała ponad 240 tys. km (150 tys. mil). Okazało się, że w centrum Londynu mogą oni w trybie bezemisyjnym pokonywać 75 proc. swoich tras. Dalsze testy w Kolonii pomogły przedstawić korzyści płynące z zastosowania systemu dynamicznego geofencingu, która automatycznie uruchamiała bezemisyjny tryb EV Now w obszarach o szczególnie wysokim zanieczyszczeniu atmosfery, aby wpłynąć na poprawę stanu powietrza na obszarach miejskich.
Czytaj też:
Ford liczy zyski w Europie. Znaczący wzrost w drugim kwartale
Ford E-Transit