Polski bestseller w nowej odsłonie.Co warto wiedzieć o nowym Fordzie Focusie?

Polski bestseller w nowej odsłonie.Co warto wiedzieć o nowym Fordzie Focusie?

Nowy Ford Focus
Nowy Ford Focus / Źródło: Ford
Ford zaprezentował nowego Focusa. Po faceliftingu auto ma nowe zelektryfikowane układy napędowe oraz zaawansowane systemy łączności i wspomagania kierowcy.

W nowym Focusie debiutuje kolejna generacja systemu SYNC 4 Forda. SYNC 4 jest obsługiwany przez zupełnie nowy, największy w tym segmencie rynkowym, poziomy ekran centralny, o przekątnej 13,2 cala, z interfejsem zaprojektowanym tak, by nie sprawiało problemów korzystanie z szerokiego spektrum funkcji związanych z prowadzeniem i komfortem. Zastosowano rozwiązania umożliwiające bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up, które z biegiem czasu poprawiają funkcjonalność samochodu.

Nowy Ford Focus

Nowy Ford Focus. Lepsze systemy wspomagania kierowcy

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, wprowadzone po raz pierwszy do Focusa, obejmują asystenta martwego pola, który wykrywa niewidoczne w lusterkach pojazdy zbliżające się z tyłu i w przypadku ryzyka kolizji aplikuje moment obracający kierownicę, by ostrzec kierowcę i skłonić go do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu.

Nowy Ford Focus

Nowy Focus również po raz pierwszy otrzymał opcję automatycznej skrzyni biegów dla oszczędnych, hybrydowych układów napędowych EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferujących moc do 155 KM. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Powershift sprawia, że jazda staje się bardziej płynna w ruchu miejskim i korkach.

Nowy Focus. Pojemniejszą wersja kombi

Ford zwiększył również praktyczność przestrzeni ładunkowej, liczącej 653 litrów w Focusie Kombi i zgodnie z sugestiami klientów wprowadził nową „strefę wodoodporną” oraz łatwe do czyszczenia wykładziny dywanowe i osłony boczne, a także pionowy podział zapewniający prostą i wygodną organizację przestrzeni bagażowej. Oferowany jest również praktyczny pięciodrzwiowy hatchback.

Nowy Ford Focus

Ford zaprezentował także nowego Focusa ST, opracowanego przez dział Ford Performance. Focus ST, wyróżniający się nową sportową stylistyką nadwozia, nowymi wzorami felg aluminiowych, lakierem Mean Green oraz zupełnie nowymi, opracowanymi przez Forda fotelami Performance Seats, jest nadal oferowany z silnikiem benzynowym EcoBoost w nadwoziu pięciodrzwiowym lub kombi.

W przypadku zwykłego Focusa, nowe reflektory wykonane w technice LED stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wariantów auta i mają zintegrowany sektor świateł przeciwmgielnych, co wpłynęło na uzyskanie czystszej i smuklejszej dolnej części nadwozia oraz pozwoliło zastosować świetlną sygnaturę marki. Modele pięciodrzwiowe i kombi otrzymały przyciemnione klosze tylnych świateł, a przeprojektowane odbłyśniki diodowych świateł tylnych w modelu podstawowym wyróżnia ciemniejsza część centralna.

Focus. Sportowe linie ST-Line X i Active X

Z kolei sportowy charakter wariantu ST-Line X został podkreślony przez trapezoidalny górny wlot powietrza o zmienionych proporcjach, z błyszczącą, czarną kratką o strukturze plastra miodu, szersze boczne otwory wentylacyjne oraz głębszy dolny wlot powietrza. Wariant ST-Line X wyposażono również w nakładki progowe, tylny dyfuzor i tylny spojler.

Nowy Ford Focus

Wersja Active X czerpie inspirację ze stylistyki SUV-ów, nawiązując do ich bardziej surowego wyglądu. Poszerzony górny wlot powietrza otrzymał bardziej uwydatnione pionowe listwy, a głębszy dolny wlot powietrza i wyższe boczne otwory wentylacyjne wraz z większym prześwitem podwozia i czarnymi okładzinami nadwozia dodają terenowego wrażenia.

Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna Powershift zapewnia płynne przyspieszanie oraz gładką i szybką zmianę biegów. Z kolei możliwość redukcji przełożenia o 3 biegi umożliwia szybkie wyprzedzanie. W trybie Sport Drive Mode, automatyczna skrzynia biegów utrzymuje niższe biegi dla uzyskania bardziej sportowych reakcji, możliwy jest również ręczny wybór biegów, z ich zmianą w sportowym stylu za pomocą łopatek przy kierownicy w wersjach ST-Line X.

Nowy Ford Focus

Nowe miękkie hybrydy w Fordzie Focusie

Dostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild-hybrid z silnikiem spalinowym o pojemności 1,0 litra EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

W hybrydowym układzie napędowym zastąpiono standardowy alternator zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG) o napędzie paskowym, umożliwiając odzyskiwanie energii traconej normalnie podczas hamowania i gromadzenie jej w specjalnym zestawie akumulatorów litowo-jonowych. BISG może również działać jako silnik elektryczny, wspomagając moment obrotowy silnika spalinowego, aby zwiększyć całkowity moment obrotowy dostępny z układu napędowego w celu uzyskania bardziej dynamicznego przyspieszenia na załączonym biegu, może też zmniejszyć ilość pracy wykonywanej przez silnik spalinowy, co obniża zużycie paliwa.

Nowy Ford Focus

W nowym Focusie oferowany jest również 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM lub 125 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Nowy Ford Focus. Konwencjonalne silniki wciąż dostępne

Ford oferuje też 1,5-litrowe silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy 95 KM lub 120 KM. Obie wersje oferowane są z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i posiadają zintegrowany kolektor dolotowy, turbosprężarkę o niskiej bezwładności oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, dzięki czemu wykazują niższą emisję spalin i wyższą wydajność spalania. Ośmiobiegowa przekładnia automatyczna jest również oferowana w wersji z silnikiem 120-konnym.

Nowy Focus jest również wyposażony w system wybieranych trybów jazdy, który umożliwia kierowcy przełączanie pomiędzy trybami Normalny, Sport i Eco, dostosowującymi reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, działanie elektronicznie sterowanego układu wspomagania kierownicy (EPAS) i automatycznej skrzyni biegów, zależnie od warunków jazdy. W wersji Active dodano również tryb Śliska nawierzchnia, zwiększający pewność jazdy w warunkach niskiej przyczepności kół oraz tryb Nawierzchnia nieutwardzona, pomyślany tak, by pomóc w utrzymaniu samochodu w ruchu na grząskich nawierzchniach.

Czytaj też:
Nowy Ford Fiesta. Auto jest wyposażone, co najmniej jak Focus

Galeria:
Nowy Ford Focus
Źródło: Ford
 0

Czytaj także