Polska premiera bestsellera. Nowy Opel Astra jest już w kraju

Polska premiera bestsellera. Nowy Opel Astra jest już w kraju

Nowy Opel Astra
Nowy Opel Astra Źródło:Stellantis
Zrywającego z przeszłością, awangardowo narysowanego i pełnego nowości Opla Astra pokazano po raz pierwszy w Polsce. Widzieliśmy i nie mamy wątpliwości, że to będzie rodzimy bestseller.

Nowy Opel wygląda fantastycznie. Nie nudno, nie zwyczajnie, ale ekstrawagancko i nowocześnie. Po raz pierwszy bestseller z logo Blitz jest zelektryfikowany. Od momentu otwarcia zamówień w październiku 2021 roku nowa Astra jest dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in. W pełni elektryczny Opel Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku. Nowa generacja Astry jest również dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym. Klienci mogą więc wybrać odpowiedni dla siebie układ napędowy.

Nowy Opel Astra

To już 30 lat Opla Astry

Od premiery Astry, następcy Kadetta w 1991 roku, Opel sprzedał prawie 15 milionów egzemplarzy modelu. Trzeba przyznać, że 30 lat później ten samochód kompaktowy jest bardziej przełomowy niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowy Opel Astra to stylistyczny manifest marki. Ma bardziej dynamiczną sylwetkę, z ostro ściętymi, muskularnymi powierzchniami pozbawionymi zbędnych ozdób oraz nowym obliczem marki, które nazywa się Opel Vizor.

Nowy Opel Astra

Astra zrywa z przeszłością

Szósta generacja wchodzi w tym roku na rynek jako sportowy pięciodrzwiowy samochód o nisko zawieszonej sylwetce oraz większej przestrzeni wewnątrz niż jej poprzednik. Nowa generacja została zaprojektowana i opracowana w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią tego roku rozpoczęła się jej produkcja.

Nowy model to także spore innowacje, które wcześniej klienci znali tylko z droższych pojazdów. Na przykład Astra debiutuje z najnowszą wersją adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED. System oświetlenia pochodzi prosto z flagowej Insignii.

Nowy Opel Astra i nowe wnętrze

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry są ogromne. Dzięki całkowicie cyfrowemu kokpitowi Pure Panel, wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o nowoczesnej grafice, oferujący klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać auto intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych, czyli podobnie jak ze smartfona.

Czytaj też:
Trzy bardzo ważne auta dla Polaków zadebiutowały w tym samym czasie. Które jest najciekawsze?

Galeria:
Polska premiera Opla Astry
Źródło: Stellantis