Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena. Oto nowy ID.5

Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena. Oto nowy ID.5

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5 Źródło: Volkswagen
Elektryczny, sportowy i elegancki. Taki jest, według Volkswagena, nowy samochód Volkswagena, który nazywa się ID.5.

„Elegancka i dynamiczna stylistyka, bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, zasięg pozwalający swobodnie poruszać się także na dalekie odległości – ID.5 i sportowy ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID”., czytamy w komunikacie Volkswagena.

Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena został skonstruowany, jak wszystkie modele ID., na modułowej platformie MEB, przygotowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym.

Nowe oprogramowanie. Topowe w VW

Zastosowanie w ID.5 oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. Dzięki temu ID.5 zostaje autem na najnowszym poziomie technicznym w gamie elektrycznych Volkswagenów. Innowacyjne systemy asystujące, jak Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, pozwalają na bardziej komfortową i bezpieczną jazdę. Nowy, opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.

Elektryczny SUV typu coupé Volkswagena, z nadwoziem o długości 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm), pojawi się na rynku w 2022 roku i będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei w ID.5 GTX przy przedniej i tylnej osi znajdzie się po jednej jednostce napędowej, model ten będzie miał napęd na cztery koła.

Volkswagen ID.5. Akumulatory i pojemność

Wszystkie wersje silnikowe ID.5 są wyposażone w akumulator o dużej pojemności energii. Niskie współczynniki oporu powietrza, wynoszące 0,26 i 0,27 (ID.5 GTX), zwiększają wydajność i zasięg. Przyczynia się do tego również zintegrowany spojler w otwieranej wysoko, aerodynamicznie ukształtowanej pokrywie bagażnika. Elektrycznie sterowane listwy z przodu samochodu, które zapewniają chłodzenie powietrzem, otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza.

Mimo sylwetki przypominającej samochody coupé, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4. Duży rozstawo osi wynoszący 2766 mm pozwalał na zaprojektowanie kabiny tak przestronnej, jak w SUV-ach pozycjonowanych o klasę wyżej niż ID.5. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów.

Cyfrowy kokpit z aktualizacjami

Cyfrowy kokpit wyposażono w nowy system obsługi pokładowych funkcji. Ekran znajduje się przed kierowcą, a monitor systemu multimedialnego ma wysoką rozdzielczość. Dodatkowe informacje dostarcza kierowcy wyświetlacz Head-up w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowe oprogramowanie ID.Software 3.0 pozwala naturalnie sterować funkcjami głosem („Cześć ID”.). Teraz system ten potrafi się uczyć i umożliwia dostęp online do informacji zgromadzonych w chmurze. We wnętrzu zastosowano oświetlenie ambiente w 30 kolorach do wyboru.

Za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen zapewnia nowy poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m są odbierane w ułamku sekundy ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną.

Czytaj też:
Volkswagen przyznaje jako pierwszy: nasze zarobki spadły, przez brak czipów i przerwy w produkcji

Galeria:
Volkswagen ID.5