Wodorowy odlot od Lexusa. W tym aucie jest się naprawdę przyjaznym środowisku

Wodorowy odlot od Lexusa. W tym aucie jest się naprawdę przyjaznym środowisku

Lexus ROV Concept
Lexus ROV Concept Źródło:Lexus
Napędzany pierwszym wodorowym silnikiem Lexusa model ROV (Recreational Off-highway Vehicle) Concept, pozwala czerpać radość z jazdy po bezdrożach nie emitując żadnych trujących substancji.

Lexus zaprezentował ROV (Recreational Off-highway Vehicle) Concept, pojazd napędzany wodorem, który łączy bezemisyjną jazdę z ekstremalnymi możliwościami terenowymi.

Zespół projektantów Lexusa ROV Concept stworzył pojazd, który będzie wyglądał dobrze w każdym rodzaju środowiska naturalnego. Samochód ma wszystkie znaki szczególne prawdziwej terenówki, z wyeksponowanym zawieszeniem, klatką bezpieczeństwa i grubymi oponami, pozwalającymi na jazdę w błotnistym terenie. Jego wymiary to 3 122 mm długości, 1 725 mm szerokości i 1 800 mm wysokości.

Prawdziwy Lexus

Osłona zawieszenia połączona z tylnym zbiornikiem wodoru chroni części funkcjonalne, a także daje poczucie trwałości znane z SUV-ów Lexusa. Lekkie nadwozie pokryte brązowym lakierem oraz zawieszenie zaprojektowano z myślą o komforcie i przyjemnej jeździe w terenie. Przednie i tylne światła Lexusa z motywem „L” oraz tylny znaczek Lexus utrzymano w zgodzie z najnowszą linią stylistyczną Lexusa.

Wnętrze stworzono w oparciu o koncepcję Tazuna. Minimalistyczny wskaźnik przejrzyście przekazuje potrzebne informacje, a kierowca skupia się na prowadzeniu pojazdu.

Luksusowe detale obejmują skórzaną kierownicę i rzeźbioną gałkę zmiany biegów oraz amortyzowane siedzenia, które tłumią nierówności w trakcie jazdy. Siedzenia obito wytrzymałą skórą syntetyczną. Podczas jazdy w wymagającym terenie, pierwszy Lexus z wodorowym silnikiem spalinowym spełni rygorystyczne wymagania producenta w kwestii wyciszenia, trwałości i niezawodności.

Napędzany wodorem

Pojazd napędza wodorowy silnik o pojemności 1.0, który działa tak jak silnik benzynowy, ale jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik sprężonego wodoru, który trafia do jednostki napędowej przy pomocy specjalnie opracowanych wodorowych wtryskiwaczy. Nowy silnik wodorowy Lexusa ma zerowe emisje, a w trakcie jazdy spalane są śladowe ilości oleju silnikowego.

Rama i lekkie zawieszenie

Dzięki lekkiemu nadwoziu złożonemu z mocnej ramy rurowej i zawieszenia o dużym skoku, kierowca będzie mógł cieszyć się naturalnym zachowaniem samochodu. Pojazd zaprojektowany został z myślą o dynamicznej i komfortowej jeździe, a zwinna konstrukcja i dynamika silnika wodorowego sprawiają, że Lexus ROV Concept to przyjemny w prowadzeniu pojazd o wyjątkowych zdolnościach terenowych.

Czytaj też:
Nowy hybrydowy Lexus NX 450h+. Jaki ma zasięg, jak działa hybrydowa technologia?

Galeria:
Lexus ROV Concept
Źródło: Lexus