Nowy Volkswagen Taigo już w Polsce. Pierwsza jazda autem, które może przebić popularnością T-Crossa i T-Roca

Nowy Volkswagen Taigo już w Polsce. Pierwsza jazda autem, które może przebić popularnością T-Crossa i T-Roca

Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo Źródło: Volkswagen
Do Polski wjechał nowy Volkswagen Taigo, pierwszy crossover coupé marki. Nie tylko wyróżnia się designem, ale ma też technologiczne rozwiązania, które wzmacniają zaufanie do tego miejskiego SUV-a. Czy przebije popularnością bestsellery Volkswagena, modele T-Cross i T-Roc? Sprawdziliśmy to.

Nowy model o nowej dla Volkswagena formie nadwozia i stylistyce pojawia się w segmencie miejskich crossoverów, wnosząc do niego solidną porcję emocji. Taigo to pierwszy SUV w stylu coupé Volkswagena debiutujący w klasie, w której szczególnie liczy się cena auta.

Ma sylwetkę crossovera i zupełnie nowy w tej klasie samochodów lifestylowy charakter – jest funkcjonalny w codziennym użytkowaniu i ma bogate wyposażenie. Tył nadwozia pięcioosobowego Taigo ukształtowano na wzór modeli coupé – dach opada nisko, nie zmniejszając jednak przestrzeni w tylnej części kabiny. Volkswagen wzbogaca ofertę przednionapędowych niedużych aut skonstruowanych na modułowej platformie podłogowej MQB o model w nowej wersji nadwoziowej, stosowanej dotąd w znacznie droższych samochodach.

Volkswagen Taigo

Taigo dołącza do Volkswagenów Polo (hatchback) i T-Cross (SUV). Taigo jest seryjnie wyposażany w pełne LED-owe reflektory, zestaw cyfrowych wskaźników i system multimedialny najnowszej generacji (MIB3). Dzięki temu ten 4,26-metrowy SUV w stylu coupé ma szansę zdobyć dla Volkswagena nowych klientów.

Volkswagen Taigo

Volkswagen Taigo. Całkiem bogaty standard

Taigo ma w standardowym wyposażeniu zestaw systemów asystujących najnowszej generacji, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu czy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem. Samochód jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii. Tak jak Polo i T-Cross, nowy sportowy crossover będzie sprzedawany w całej Europie. Oprócz 28 krajów naszego kontynentu będzie oferowany także w Republice Południowej Afryki i w Turcji. W Brazylii Taigo pojawił się jako Nivus – dopasowany do specyfiki brazylijskiego rynku i tam produkowany.

Volkswagen Taigo

Twórcą stylistyki nowego modelu jest Marco Pavone, szef działu Design Exterieur marki Volkswagen. Ze swoim bratem-bliźniakiem, Jose Carlosem Pavone, szefem Volkswagen Design Ameryka Południowa, wielokrotnie realizował już projekty dla marki Volkswagen. Marco i Jose Carlos Pavone jeszcze w wieku szkolnym zdecydowali, że dołączą kiedyś do zespołu stylistów Volkswagena.

Europejski Taigo odznacza się dobrymi proporcjami nadwozia. To sylwetka przypominająca modele typu coupé z mocno pochylonymi do przodu słupkami dachowymi C. Rozwiązanie to zaczerpnięto z SUV-ów należących do wyższych klas. Nadwozie Taigo widziane z boku ma precyzyjne i ostre linie, które wraz z dużymi kołami i listwami na nadkolach podkreślają charakter crossovera. Tylny zwis karoserii przedłużono celowo, by podkreślić funkcjonalność nowego modelu.

Volkswagen Taigo

Nabywcami tego auta będą przede wszystkim reagujący na najnowsze trendy i ceniący dobry design młodzi ludzie i kierowcy czujący się młodo, a także osoby lubiące aktywny wypoczynek. Pojemność bagażnika wynosi 438 litrów. Oznacza to, że nawet gdy autem podróżuje komplet pasażerów, bagażnik jest niemal tak duży, jak w kompaktowym SUV-ie T-Cross z przesuwaną tylną kanapą (385-455 litrów) – i to mimo że Taigo ma mocno pochylony dach.

Volkswagen Taigo

Volkwagen Taigo. Nowe światła i nowoczesny środek

Z przodu wszystkie elementy oświetlenia nadwozia, od reflektorów do tylnych lamp, są wyposażane seryjnie w technologię LED. Od linii wyposażenia Style Taigo ma seryjne nowe diodowe matrycowe reflektory IQ.Light oraz podświetlaną listwę na osłonie chłodnicy. Jest to stylistyczne nawiązanie do modeli Volkswagena z rodziny ID. oraz do nowego Golfa, Arteona, Tiguana Allspace i Polo, które także (jako opcja lub w odpowiedniej wersji wyposażeniowej) ozdabia ta charakterystyczna diodowa listwa. Przykuwający wzrok świetlny pas z tyłu podkreśla szerokość nadwozia Volkswagena Taigo. W lusterkach zewnętrznych umieszczono reflektory projekcyjne (seryjne od wersji bazowej) rzucające charakterystyczne światło o wzorze plastra miodu.

Volkswagen Taigo

We wnętrzu Taigo znajdują się seryjna wielofunkcyjna kierownica i nowoczesne elementy obsługi. Systemy multimedialne skonstruowano w oparciu o modułową platformę MIB3 najnowszej generacji, zawierają one tzw. Online Control Unit (eSIM) i bezprzewodowy App Connect (zależnie od wersji wyposażenia). Opcjonalny Climatronic z oszczędną w formie dotykową powierzchnią wpisuje się w nowoczesny charakter wnętrza, w którym dominują duże ekrany. Zestaw elementów obsługi składa się z dotykowych pól i suwaków i w podobnej formie jest stosowany także w większych modelach, jak Tiguan, Passat i Arteon. W Taigo podkreśla on wysoką jakość wnętrza.

Wyposażenie Taigo. Jazda częściowo automatyczna

Nawiązania do modeli wyższych klas Volkswagena są widoczne również w wyposażeniu nowego crossovera w systemy asystujące. W ramach opcji do Taigo można zamówić system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie m.in. reagujący z wyprzedzeniem nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna regulacja odległości do poprzedzającego pojazdu uwzględniająca ograniczenia prędkości i dane z systemu nawigacyjnego) z Lane Assist, który utrzymuje auto na pasie ruchu. W sumie powstaje nowy system asystujący, który umożliwia częściowo autonomiczną jazdę do prędkości 210 km/h.

Volkswagen Taigo

Auta z tym systemem mają również seryjnie nową, wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy przy włączonym IQ.Drive Travel Assist kierowca trzyma ręce na kierownicy, zgodnie z przepisami UE dotyczącymi tzw. poziomu 2 autonomicznej jazdy. Każdy egzemplarz Taigo jest wyposażany standardowo w system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją hamowania awaryjnego (City) i z Lane Assist. Tak szeroki zestaw innowacyjnych systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo mają tylko nieliczne modele tej klasy.

Volkswagen Taigo

Crossover coupé VW Taigo. Trzy wersje wyposażenia

Life, Style i R-Line. Volkswagen w nowy sposób skonfigurował wyposażenie Taigo. Elementy najczęściej wybierane przez klientów, jak LED-owe reflektory czy Digital Cockpit są w Taigo, tak jak w Polo, seryjne. Nowa konfiguracja wyposażenia niemal całkowicie wyklucza sytuację, w której wybór jakiegoś elementu uniemożliwia jednoczesny zakup innego. Dzięki temu oferta stała się bardziej czytelna dla klientów. Podstawowa wersja nosi nazwę Life, po niej zaś występują równorzędnie Style i R-Line.

Volkswagen Taigo

Taigo. Osiem kolorów i Pakiet Design

Nowy Taigo jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia – dwa lakiery są standardowe, pięć metalizowanych i jeden z efektem perłowym. Wszystkie kolory, z wyjątkiem Deep Black, mogą być oferowane jako opcja Pakietu Design w autach z dachem w kontrastowym czarnym kolorze. Wielkość kół zależy od wybranej wersji wyposażenia – mogą mieć one rozmiar od 16 do 18 cali. Wśród licznych elementów wyposażenia dodatkowego znajdują się m.in. panoramiczny dach (podnoszony i przesuwany), Digital Cockpit Pro z 10,25-calowym ekranem, tapicerka ArtVelours, pakiet stylistyczny Black Style do wersji R-Line oraz system audio Beats o mocy 300 watów z sześcioma głośnikami. Wzmacniacz umieszczono w zagłębieniu koła zapasowego, dzięki czemu nie ogranicza pojemności bagażnika, który można dostosowywać do chwilowych potrzeb transportowych (funkcja Varibo).

Volkswagen Taigo

Volkswagen Taigo. Dwie jednostki trzycylindrowe i jedna czterocylindrowa

Przednionapędowy Taigo jest oferowany z silnikami benzynowymi. Ich moc wynosi 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM) i 110 kW (150 KM). Maksymalna prędkość to, zależnie od silnika, 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. Również zależnie od silnika Taigo jest wyposażany w 5-lub 6-biegową mechaniczną przekładnię lub w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG). Oszczędne i niskoemisyjne benzynowe silniki TSI to jeden z elementów sprawiających, że współczesne samochody stają się coraz mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego.

Czytaj też:
Wielkopolskie fabryki Volkswagena ruszyły. Ale sytuacja jest „bardzo dynamiczna”

Galeria:
Volkswagen Taigo
Volkswagen TaigoVolkswagen Taigo
Źródło: Volkswagen