Pierwszy taki Ford, o którego wyglądzie zdecydowali internauci. Znamy ceny Pumy ST-Line X Gold

Pierwszy taki Ford, o którego wyglądzie zdecydowali internauci. Znamy ceny Pumy ST-Line X Gold

Ford Puma ST-Line X Gold
Ford Puma ST-Line X GoldŹródło:Ford
Ford Polska wprowadził do sprzedaży Pumę w specjalnej limitowanej wersji ST-Line X Gold. O produkcji samochodu w tej wersji zadecydowali fani w głosowaniu internetowym, w którym oddano ponad 275 tysięcy głosów.

Puma ST-Line X Gold wyróżnia się sportową stylistyką, atrakcyjnym wyposażeniem standardowym i wykończeniem wnętrza z detalami w złotym kolorze. Jego powstanie jest związane z głosowaniem samych przyszłych posiadaczy.

W zeszłym roku Ford zorganizował nietypowy konkurs, w którym głosy oddane przez fanów w mediach społecznościowych zadecydowały o stylistyce nowej wersji Pumy ST. Ponad 275 tysięcy głosów oddanych na profilach marki na Twitterze i Instagramie jednoznacznie potwierdziło, że firma powinna opracować samochód ze sportowym zacięciem i elementami w złotym kolorze.

Specjalna limitowana edycja Forda Pumy ST-Line X Gold bazuje właśnie na tym projekcie, który spotkał się z dobrym przyjęciem. To pierwsza taka sytuacja w historii Forda, kiedy tak liczna grupa fanów zadecydowała o wyglądzie samochodu.

Sportowy wygląd i dwie hybrydy

Nową wersję, która dołączyła właśnie do gamy Pumy w Polsce, wyróżnia kilka cech. Przede wszystkim jest to sportowy wygląd zewnętrzny, choć nie aż w takim stopniu jak Puma ST, co dla wielu fanów marki może być idealnym kompromisem. Model w tej specyfikacji dostępny jest w dwóch wersjach silników hybrydowych – o mocy maksymalnej 125 KM i 155 KM.

Zewnętrzna stylistyka wersji ST-Line X Gold obejmuje duży tylny spojler, podwójne czarno-złote pasy wzdłuż maski i dachu, 18-calowe obręcze kół w kolorze złotym oraz elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo „Puma”. Samochody tej edycji są dostępne w dwóch kolorach: Agate Black albo Grey Matter.

Wyposażenie wnętrza obejmuje przeszycia w kolorze Aurora Gold – na częściowo skórzanej tapicerce foteli, boczkach przednich drzwi, na dywanikach, na uchwycie hamulca ręcznego oraz na mieszku dźwigni zmiany biegów. Kanały wentylacyjne także zostały wykończone w kolorze złotym.

Bogate wyposażenie standardowe

Edycja limitowana ST-Line X Gold bazuje na wersji ST-Line X. Ma m.in. 18-calowe koła, automatyczną klimatyzację czy system audio Bang&Olufsen już w standardzie.

W edycji Gold samochód został jednak doposażony w wiele elementów – to m.in. pakiet Driver Assistance obejmujący monitorowanie martwego pola widzenia, tempomat adaptacyjny, system wspomagający parkowanie, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, a także czujniki parkowania z przodu czy asystenta wspomagającego kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 180 km/h. W standardzie znajdują się także nakładki na progi przednich drzwi oraz pakiet Winter obejmujący podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną przednią szybę (Quickclear).

Opcjonalnie dostępne są natomiast m.in. przednie fotele z masażem, drzwi bagażnika otwierane/zamykane elektrycznie i bezdotykowo, autoalarm, relingi bagażnika dachowego, demontowalny hak holowniczy, koło zapasowe czy reflektory Full LED w stylistyce GT.

Samochód jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach silnikowych z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift – o mocy 125 KM, której cena rozpoczyna się od 139 300 zł oraz 155 KM, której cena startuje od 142 600 zł.

Czytaj też:
Mazda trzyma się sprawdzonego przepisu na roadstera. Kultowa MX 5 bez większych zmian

Galeria:
Ford Puma ST-Line X Gold
Źródło: Ford