Opel wycenił dwa nowe samochody. W zamówieniach kto pierwszy, ten lepszy

Opel wycenił dwa nowe samochody. W zamówieniach kto pierwszy, ten lepszy

Nowy Opel Grandland GSe
Nowy Opel Grandland GSe Źródło: Stellantis
Już wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień na polskim rynku na nowego Opla Astrę GSe i Opla Grandlanda GSe. To sportowe modele, które właśnie wyceniono.

Flagowe wersje obydwu modeli oferują dobre osiągi, precyzyjne zawieszenie oraz lokalnie bezemisyjny, zelektryfikowany napęd hybrydowy plug-in.

Astra GSe i Grandland GSe reprezentują nową dynamiczną submarkę GSe, mają specjalne 18- (Astra) i 19‑calowe (Grandland) obręcze kół oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. Zarezerwowane wyłącznie dla wersji GSe są też wyczynowe przednie fotele. W wyposażeniu znalazł się także pełen zestaw najnowszych systemów wspomagających kierowcę.

Klienci od lutego będą mogli zamawiać nowego Grandlanda GSe, w cenie od 252 900 zł, nieco później zostaną otwarte zamówienia również na nową Astrę GSe w cenie od 204 000 zł. Flagowy SUV Grandland GSe będzie oferowany na polskim rynku tylko i wyłącznie w ofercie limitowanej, w ilości 50 sztuk.

Silnik, podwozie, osiągi: Astra GSe

Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM — gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM — i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie. Takie osiągi gwarantują prędkość maksymalną godną samochodu sportowego. Pięciodrzwiowy sportowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh w Astrze GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 64 kilometrów według cyklu WLTP.

Zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD (Frequency Selective Damping) umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.

Silnik, podwozie, osiągi: Grandland GSe

Grandland GSe to usportowiony SUV, jest mocniejszy od Astry GSe pod względem osiągów. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 147 kW/200 KM w Grandlandzie GSe współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi rozwijają moc odpowiednio do 81,2 kW/110 KM i 83 kW/113 KM. W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija taką samą prędkość maksymalną jak Astra GSe, czyli 235 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,2 kWh w Grandlandzie GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 63 kilometrów według cyklu WLTP.

Klienci zainteresowani odmianą kombi, czyli Astrą Sports Tourer GSe, muszą na razie uzbroić się w cierpliwość. Opel ogłosi ceny usportowionego kombi w późniejszym terminie.

Czytaj też:
Opel Mokka Electric z większym zasięgiem i nową nazwą
Czytaj też:
Historyczne rekordy: Do Polski sprowadzono najmniej samochodów. Były też najstarsze

Galeria:
Opel Astra GSe i Astra Tourer GSe
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także