Umownie nazywamy te auta „premium”, choć ta nazwa znaczy wszystko i nic. Do segmentu premium część marek aspiruje (Mazda), część uważa się za coś znacznie lepszego (McLaren, Rolls-Royce), a jeszcze inne są w nim od zawsze i pewnie na zawsze (Mercedes, BMW, Audi).
Jak wynika z podsumowań dokonywanych przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, liczba rejestracji samochodów z wyższej półki na koniec lipca była większa niż przed rokiem. A to oznacza, że po 7 miesiącach roku importerom udało się zahamować spadki.
Samar donosi, że w lipcu 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 6 523 nowe samochody klasy premium, o 13,58 proc. więcej w porównaniu z czerwcem tego roku oraz o 12,89 proc. więcej w zestawieniu z lipcem roku ubiegłego. Od stycznia do końca lipca 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 44 246 aut z wyższej półki, o 8,08 proc. (3 306 szt.) więcej niż rok wcześniej.
Kto jest numerem jeden? BMW. Bawarska firma sprzedała 11 606 samochodów, o 41,67 proc. więcej niż przed rokiem. Najczęściej rejestrowane modele BMW to „Trójka” (2 176 szt.) i X3 (1 718 szt.).
Wiceliderem rankingu jest Mercedes z wynikiem 10 757 sprzedanych aut, o 10,50 proc. większym niż w analogicznym okresie 2018 roku. Klasycznie wynik nie obejmuje osobowych wersji vanów (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa największą popularnością cieszyła się nowa klasa A (1 500 szt.) i GLC Coupé(1 436 egz.).
Trzecie miejsce to ostatni z niemieckiej „wielkiej trójki”, czyli Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował od stycznia do końca lipca 7 630 nowych samochodów osobowych, o 17,62 proc. mniej w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród modeli z czterema pierścieniami najlepiej sprzedawały się Q5 (1 277 szt.) i A6 (1 071 szt.).
Piąte miejsce to Volvo (6 869 aut, o 1,67 proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku). Jednak to szwedzki producent sprzedał najwięcej aut pojedynczego modelu. Volvo XC60 okazało się bestsellerem i od stycznia do końca lipca znalazło 2 710 nabywców. Wyprzedziło BMW serii 3 (2 176 szt.), BMW X3 (1 718 szt.) i BMW serii 5 (1 679 szt.).
Jeśli chodzi o Top 15 marek premium w Polsce (styczeń-lipiec 2019), to wygląda on tak:
-
BMW
-
Mercedes
-
Audi
-
Volvo
-
Lexus
-
Mini
-
Porsche
-
Jaguar
-
Land Rover
-
Infiniti
-
DS
-
Tesla
-
Ferrari
-
Maserati
-
Bentley
Czytaj też:
Najdroższe nowe auto w historii zostało sprzedane. To Czarny Samochód Bugatti