Znów kupujemy drogie samochody

Znów kupujemy drogie samochody

Rolls-Royce Ghost Zenith
Rolls-Royce Ghost Zenith Źródło: Rolls-Royce Motor Cars
Lexusy, BMW, Audi, Mercedes i inne. Ich sprzedaż siadła na kilka miesięcy, ale ostatnio rynek znów je chłonie. Kupujemy coraz więcej samochodów z górnej półki.

Umownie nazywamy te auta „premium”, choć ta nazwa znaczy wszystko i nic. Do segmentu premium część marek aspiruje (Mazda), część uważa się za coś znacznie lepszego (McLaren, Rolls-Royce), a jeszcze inne są w nim od zawsze i pewnie na zawsze (Mercedes, BMW, Audi).

Jak wynika z podsumowań dokonywanych przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, liczba rejestracji samochodów z wyższej półki na koniec lipca była większa niż przed rokiem. A to oznacza, że po 7 miesiącach roku importerom udało się zahamować spadki.

Samar donosi, że w lipcu 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 6 523 nowe samochody klasy premium, o 13,58 proc. więcej w porównaniu z czerwcem tego roku oraz o 12,89 proc. więcej w zestawieniu z lipcem roku ubiegłego. Od stycznia do końca lipca 2019 roku Polacy kupili i zarejestrowali 44 246 aut z wyższej półki, o 8,08 proc. (3 306 szt.) więcej niż rok wcześniej.

Kto jest numerem jeden? BMW. Bawarska firma sprzedała 11 606 samochodów, o 41,67 proc. więcej niż przed rokiem. Najczęściej rejestrowane modele BMW to „Trójka” (2 176 szt.) i X3 (1 718 szt.).

Wiceliderem rankingu jest Mercedes z wynikiem 10 757 sprzedanych aut, o 10,50 proc. większym niż w analogicznym okresie 2018 roku. Klasycznie wynik nie obejmuje osobowych wersji vanów (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa największą popularnością cieszyła się nowa klasa A (1 500 szt.) i GLC Coupé(1 436 egz.).

Trzecie miejsce to ostatni z niemieckiej „wielkiej trójki”, czyli Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował od stycznia do końca lipca 7 630 nowych samochodów osobowych, o 17,62 proc. mniej w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród modeli z czterema pierścieniami najlepiej sprzedawały się Q5 (1 277 szt.) i A6 (1 071 szt.).

Piąte miejsce to Volvo (6 869 aut, o 1,67 proc. mniej w porównaniu do ubiegłego roku). Jednak to szwedzki producent sprzedał najwięcej aut pojedynczego modelu. Volvo XC60 okazało się bestsellerem i od stycznia do końca lipca znalazło 2 710 nabywców. Wyprzedziło BMW serii 3 (2 176 szt.), BMW X3 (1 718 szt.) i BMW serii 5 (1 679 szt.).

Jeśli chodzi o Top 15 marek premium w Polsce (styczeń-lipiec 2019), to wygląda on tak:

  1. BMW
  2. Mercedes
  3. Audi
  4. Volvo
  5. Lexus
  6. Mini
  7. Porsche
  8. Jaguar
  9. Land Rover
  10. Infiniti
  11. DS
  12. Tesla
  13. Ferrari
  14. Maserati
  15. Bentley

Czytaj też:
Najdroższe nowe auto w historii zostało sprzedane. To Czarny Samochód Bugatti

Źródło: IBRM Samar