Co za piękna katastrofa. Tesla zajęła ostatnie miejsce w rankingu jakości

Co za piękna katastrofa. Tesla zajęła ostatnie miejsce w rankingu jakości

Tesla Model 3
Tesla Model 3 Źródło: Tesla
Słynna J.D. Power – amerykańska firma zajmująca się analizą danych i wywiadem konsumenckim – opublikowała coroczne badanie jakości. Mamy fatalne wiadomość dla Tesli, która znalazła się na ostatnim miejscu spośród 32 marek motoryzacyjnych.

Badanie jakości, które odbyło się po raz 34 z rzędu, mierzy problemy pojazdu przez pierwsze 90 dni posiadania przez właściciela.

Ostatnie badanie J.D. Power wykazało, że Tesle miały 250 problemów na 100 pojazdów zgłoszonych przez nabywców. Według J.D. Power jest to oszałamiająco gorzej niż wynosi średnia w branży. A ta średnia to 166 problemów.

Tesla została dodana po raz pierwszy. Jednak J.D. Power przyznała, że firma nie mieści się w oficjalnym rankingu, ponieważ nie spełnia wszystkich kryteriów, które należy zmierzyć.

– W przeciwieństwie do innych producentów, Tesla nie udziela nam pozwolenia na ankietowanie właścicieli w 15 stanach, w których jest to wymagane – powiedział Doug Betts, prezes działu motoryzacyjnego w J.D. Power. Dodał, że firma jest jednak w stanie zebrać „wystarczająco dużą liczbę ankiet” od właścicieli w pozostałych 35 stanach, by wykorzystać informacje do swojego rankingu.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę CNN Business o komentarz na temat nowych wyników badania J.D. Power.

Wygrały samochody Dodge i Kia, które uzyskały pozytywne wyniki przy najmniejszej liczbie problemów. Miały zaledwie 136 problemów na 100 pojazdów. Na dole listy, ale wciąż znacznie powyżej Tesli, znalazły się Volvo (210 problemów), Audi (225) i Land Rover (228).

To nie pierwszy raz, gdy Tesla została pogrążona przez niezależny punkt badań konsumenckich. W 2019 r. „Consumer Reports” usunął z rankingu Model S, największy samochód Tesli, ze względu na jego problemy niezawodnością. Magazyn przywrócił auto na upragniony ranking kilka miesięcy później. Producenci Tesli Model S i Model 3 dokonali stosownych poprawek.

W tym roku Tesla spotkała się z krytyką ze strony właścicieli, ponieważ ponad 100 jej pojazdów brało udział w wypadkach. Wiele nieumyślnie przyspieszało od czasu ich sprzedaży, zgodnie ze skargą złożoną przez federalne organy nadzoru bezpieczeństwa. Problem dotyczył 127 różnych samochodów ze wszystkich trzech obecnie sprzedawanych modeli Tesli: Model S, Model X i Model 3. Nieprzewidziany problem z przyspieszeniem spowodował 110 wypadków, w wyniku których 52 osoby zostały ranne.

Czytaj też:
Tesla wygrała z koronawirusem? Jest na dobrej drodze
Czytaj też:
29 mln dolarów w gotówce. Elon Musk sprzedał swój dom miliarderowi z Chin

Opracował:
Źródło: CNN