Szwedom sprzedaż mocno spadła. Ale urósł udział aut zelektryfikowanych

Szwedom sprzedaż mocno spadła. Ale urósł udział aut zelektryfikowanych

Ładowarka Volvo
Ładowarka VolvoŹródło:Volvo Car Poland
W pierwszym kwartale 2022 roku Volvo Cars odnotowało spadek światowej sprzedaży o 20,1 procent w porównaniu do I kwartału 2021 roku. Jednak udział zelektryfikowanych aut w ogólnej sprzedaży producenta wyniósł aż do 33,6 procent.

Szwedzki producent w pierwszym kwartale 2022 roku dostarczył klientom na całym świecie 148 295 aut, o 20,1 procent mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych wzrosła o 6,9 proc. do 49 774 egzemplarzy. Udział modeli Recharge w całkowitej sprzedaży wyniósł 33,6 procent. Największy spadek sprzedaży (o 25,6 procent, do 65 157 egzemplarzy) odnotowano w Europie. W Chinach dostarczono 35 698 samochodów o 21,1 procent mniej niż w I kwartale 2021 roku. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniósł 16,5 procent (22 757 dostarczonych pojazdów).

Hybrydy i elektryki mocno w górę

Jak donosi IBRM Samar, w marcu 2022 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca 2021 roku sprzedaż aut Volvo spadła o 22,1 procent, do 58 677 egzemplarzy. Udział modeli zelektryfikowanych stanowił 35,5 procent całkowitej sprzedaży. Największe spadek (o 30,4 procent) odnotowano w Europie. W Chinach sprzedano o 22,6 procent mniej aut, a w Stanach Zjednoczonych o 5 procent. W marcu najlepiej sprzedającymi się modelami były SUV-y: Volvo XC60, Volvo XC40 oraz Volvo XC90.

Według producenta, mimo silnego popytu, problemy związane z brakiem półprzewodników wpłyną na produkcję Volvo w drugim kwartale roku.

Czytaj też:
Volvo idzie w ślady Porsche. U dealerów szwedzkiej marki też będą szybkie ładowarki

Źródło: IBRM Samar, Volvo Cars