Z nowych przepisów wynika, że radykalnej obniżce podlegać będzie większość sprzedawanych w Polsce pojazdów hybrydowych. Przepisy podpisane przez prezydenta stanowią, że na auta o pojemności silnika od 2 tys. cm 3 w górę (z górną granicą 3,5 tys. cm 3) stawka akcyzy wyniesie 9,3 proc. Z kolei na najpopularniejsze w Polsce hybrydy, w których silnik spalinowy ma pojemność do 2 tys. cm 3 stawka podatku akcyzowego wyniesie 1,55 proc.
Nowelizacja ustawy o podatku akcyzowym była inicjatywą poselską. Zgodnie z jej literą obniżka podatku akcyzowego o 50 proc. dotyczy pojazdów o napędzie hybrydowym, czyli spalinowo-elektrycznym, ale takich, w których energia elektryczna nie pochodzi z zewnętrznego źródła zasilania (czyli nie dotyczy hybryd plug-in).
Dotychczas można było uzyskać jedynie czasowe zwolnienie z podatku akcyzowego. Po podpisie prezydenta ustawa wejdzie w życie dwa miesiące po jej ogłoszeniu (pierwszego dnia drugiego miesiąca).
Na obniżeniu akcyzy najbardziej zyskają klienci producentów hybryd o niewielkiej pojemności silnika spalinowego, z japońskimi koncernami na czele.
Czytaj też:
Toyota podwoi produkcję w Wałbrzychu. Polska zyskuje na brexicieCzytaj też:
Nowa Honda Jazz. Tylko hybryda, ale też jako crossover