Dane, na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, podsumował IBRM Samar. W listopadzie 2019 roku zarejestrowano w Polsce 50 776 samochodów osobowych oraz dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, czyli o 1,99 proc. więcej niż rok temu oraz o 3,69 proc. mniej niż w październiku 2019 roku. Od początku roku do końca listopada sprzedaż w Polsce wzrosła o 3,09 proc. Najwyższy wzrost zanotowała Dacia – o 24,65 proc.
Jeśli wziąć pod uwagę tylko samochody osobowe, to sprzedało się ich o 4,94 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 3,25 proc. mniej niż w październiku 2019 roku.
Cały czas kupują przede wszystkim firmy. W listopadzie 2019 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 29,22 proc. Udział firm osiągnął poziom 70,78 proc.
Pierwsza trójka nie zmieniła się. W listopadzie najwięcej samochodów zarejestrowała Skoda (6 028 sztuk), wyprzedzając Toyotę (5 082 sztuki) oraz Volkswagena (4 407 sztuk). Od początku roku sześć marek (Skoda, Volkswagen, Opel, Ford, Peugeot oraz Audi) zanotowało spadek sprzedaży aut, a wyniki trzech marek wzrosły o więcej niż 20 proc. (najwięcej BMW, o 30,62 proc.).
Tytuł lidera rynku utrzymała Skoda. Udział Skody w rynku wyniósł 12,39 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Toyota, udział marki wyniósł 11,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen (udział w polskim rynku wyniósł 9,81 proc.). Kolejne miejsca zajęli Opel i Dacia.
Najczęściej kupowanym modelem w 2019 roku pozostaje Skoda Octavia, za którą plasuje się Toyota Corolla, Skoda Fabia, Dacia Duster i Opel Astra. Wśród klientów indywidualnych numerem 1 jest Dacia Duster, a za nią Toyota Yaris, Skoda Fabia, Toyota Corolla i Fiat Tipo.
Firmy wybierają w tym roku najchętniej Skody Octavie, Toyoty Corolle, Skody Fabie, Ople Astry i Volkswageny Golfy.
Czytaj też:
Oto najpopularniejsze SUV-y w PolsceCzytaj też:
Szał na SUV-y. Kierowcy chcą ich coraz więcej