Mitsubishi jednak zostaje w Europie. Będzie ścisła współpraca z Renault

Mitsubishi jednak zostaje w Europie. Będzie ścisła współpraca z Renault

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Źródło:MMC
Od 2023 roku Mitsubishi Motors będzie kupować dwa modele produkowane przez Grupę Renault z przeznaczeniem na wybrane rynki w Europie. Obecność Japończyków w Europie jednak będzie przedłużona.

W lipcu ubiegłego roku firma Mitsubishi Motors poinformowała o zamrożeniu działalności w Europie, to znaczy o zaprzestaniu sprzedaży nowych samochodów, gdy obecne modele marki zakończą swój cykl życia. Ten ruch miał umożliwić zmniejszenie strat ponoszonych przez Japończyków. Potem pojawiły się spekulacje dotyczące możliwości odmrożenia działalności na Starym Kontynencie. Firma nie dawała jednak jednoznacznych wyjaśnień dotyczących swoich europejskich planów.

Mitsubishi zostaje wraz z Renault

Teraz mamy wyjaśnienie, o czym donosi samo Mitsubishi oraz IBRM Samar. Japończycy poinformowali, że od 2023 roku będą kupować dwa „siostrzane” modele produkowane przez Grupę Renault z przeznaczeniem na wybrane rynki w Europie. Mają to być samochody, które już spełniają wymogi regulacyjne UE dotyczące emisji CO2. Według Mitsubishi, dodanie do wprowadzonego na rynek Eclipse Cross PHEV, dwóch modeli opracowanych przez Renault pozwoli japońskiej marce „być bardziej konkurencyjną na rynku”.

Japońska firma pozostanie w Europie, najprawdopodobniej, ponieważ nie wszystkie wątpliwości zostały rozwiane. – Mitsubishi Motors z radością oczekuje modeli Renault na rynku europejskim i perspektywy zdobycia nowych klientów. Firma wdraża reformy strukturalne w Europie, a nasza decyzja o zamrożeniu rozwoju nowych samochodów na rynek europejski, ogłoszona a ramach naszego średnioterminowego planu biznesowego w lipcu 2020 roku, zostaje w mocy. Jednak ta umowa dotycząca dostarczania nowych modeli umożliwi nam oferowanie nowych produktów opracowywanych i produkowanych w Europie oraz realizowanie naszej bieżącej działalności posprzedażnej – powiedział Takao Kato, dyrektor generalny Mitsubishi Motors.

„Byliśmy, jesteśmy i będziemy”

Co z Polską? IBRM Samar spytał o to w polskim oddziale firmy Mitsubishi Motors. – Nowe modele będą dostępne w Polsce, co oczywiście sprawi, że nasza marka będzie się rozwijać. Byliśmy, jesteśmy i będziemy obecni na rynku, a perspektywa wprowadzania nowych modeli jest już oficjalnie potwierdzona – powiedziała Kinga Lisowska, menadżer ds. public relations i mediów społecznościowych MMC Car Poland, generalnego dystrybutora japońskiej marki w Polsce.

Według danych instytutu, w 2020 roku Polacy kupili i zarejestrowali 4 628 nowych samochodów osobowych marki Mitsubishi, o 25,88 proc. mniej niż w roku poprzednim. Firma dostarczyła też 337 pojazdów dostawczych, o 46,52 proc. więcej rok do roku.

Czytaj też:
Polski bestseller w wersji ładowanej z gniazdka. Nowy Eclipse Cross PHEV

Źródło: IBRM Samar, Mitsubishi