Wiadomo już, kto dokończy ekspresową S7 pod Krakowem

Wiadomo już, kto dokończy ekspresową S7 pod Krakowem

Tu zbudowana zostanie trasa S7 pod Krakowem
Tu zbudowana zostanie trasa S7 pod Krakowem Źródło:GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa.

Spośród sześciu firm i konsorcjów, które złożyły oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa, GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Koszt prac wyniesie 1 545 681 714,00 zł.

Wkrótce podpisanie umowy

Jak czytamy w oświadczeniu Dyrekcji, „jeżeli w ciągu najbliższych dziesięciu dni nie będzie odwołań od tej decyzji, rozpocznie się standardowa kontrola prezesa UZP. Po pozytywnym wyniku kontroli podpisana zostanie umowa i nowy wykonawca rozpocznie prace”.

Jakie prace zostaną wykonane?

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.

Zakres zadania nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7, czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

Poprzedni wykonawca nie wywiązał się z umowy

Przypomnijmy, że 4 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma – Kraków.

Czytaj też:
100 obwodnic do 2030 roku. Budowane są w tej chwili 3