Wiadomo już, kto dokończy ekspresową S7 pod Krakowem

Wiadomo już, kto dokończy ekspresową S7 pod Krakowem

Tu zbudowana zostanie trasa S7 pod Krakowem
Tu zbudowana zostanie trasa S7 pod Krakowem / Źródło: GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa.

Spośród sześciu firm i konsorcjów, które złożyły oferty do przetargu na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa, GDDKiA wybrała ofertę konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Koszt prac wyniesie 1 545 681 714,00 zł.

Wkrótce podpisanie umowy

Jak czytamy w oświadczeniu Dyrekcji, „jeżeli w ciągu najbliższych dziesięciu dni nie będzie odwołań od tej decyzji, rozpocznie się standardowa kontrola prezesa UZP. Po pozytywnym wyniku kontroli podpisana zostanie umowa i nowy wykonawca rozpocznie prace”.

Jakie prace zostaną wykonane?

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie kontynuacja projektowania dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń.

W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.

Zakres zadania nie obejmuje budowy węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma – Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta. Ten drugi powstał w ramach budowy poprzedniego odcinka S7, czyli od węzła Kraków Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta.

Poprzedni wykonawca nie wywiązał się z umowy

Przypomnijmy, że 4 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma – Kraków.

Czytaj też:
100 obwodnic do 2030 roku. Budowane są w tej chwili 3

Źródło: GDDKiA
+
 0

Czytaj także