Zamiast skrzyń biegów będą produkować silniki elektryczne. Gigantyczna inwestycja Forda

Zamiast skrzyń biegów będą produkować silniki elektryczne. Gigantyczna inwestycja Forda

Fabryka samochodów Forda
Fabryka samochodów FordaŹródło:Ford
Ford ogłosił, że zamierza zainwestować 230 milionów funtów w zakład montażu skrzyń biegów w Halewood w Wielkiej Brytanii, który zostanie przekształcony w fabrykę elektrycznych jednostek napędowych dla przyszłych modeli Forda.

Produkcja elektrycznych jednostek napędowych w Halewood ma się rozpocząć w połowie 2024 roku. Zdolność produkcyjna ma wynosić około 250 tys. komponentów rocznie. Inwestycja, która jest uwarunkowana wsparciem rządu brytyjskiego w ramach funduszu Automotive Transformation Fund, pomoże utrzymać miejsca pracy Forda w Halewood.

Fabryka samochodów Forda

Sekretarz rządu brytyjskiego ds. przemysłu, członek parlamentu, Kwasi Kwarteng, powiedział: – Decyzja Forda o otworzeniu pierwszej montowni komponentów do pojazdów elektrycznych w Europie, w zakładzie w Halewood, jest kolejnym dowodem na to, że Wielka Brytania pozostaje jedną z najlepszych lokalizacji na świecie dla firm dążących do wysokiej jakości produkcji motoryzacyjnej. W konkurencyjnym, globalnym wyścigu o zapewnienie produkcji pojazdów elektrycznych, naszym priorytetem jest zadbanie o to, by mogła z niej czerpać korzyści Wielka Brytania.

Fabryka samochodów Forda

Napęd przyszłości Halewood

Jednostka napędowa jest kompletnym zespołem elektrycznym, który zastępuje silnik i skrzynię biegów, stosowane w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.

Fabryka samochodów Forda

O wyborze wytwarzającego skrzynie biegów zakładu Forda w Halewood jako dostawcy elektrycznych jednostek napędowych zadecydowały doskonałe wyniki w zakresie jakości, konkurencyjności oraz wielkie zasoby umiejętności i zaangażowania pracowników.

Fabryka samochodów Forda

Z przeszłości do przyszłości

Halewood wytwarza obecnie skrzynie biegów do wielu modeli osobowych i użytkowych Forda, z przeznaczeniem całej produkcji na eksport. Przed całkowitym przejęciem przez Forda na początku tego roku, Halewood było przez ponad 20 lat częścią Getrag Ford Transmissions, zajmującej się produkcją przekładni spółki joint venture, należącej do Forda i Magna.

Ford jest jednym z największych eksporterów w Wielkiej Brytanii. Silniki i skrzynie biegów produkowane są na eksport do ponad 15 krajów na sześciu kontynentach, a sprzedaż zagraniczna Forda generuje około 2,5 miliarda funtów rocznie.

Inwestycja ta przekształca istniejące zakłady montażu pojazdów w Centrum Elektryfikacji Ford Cologne Electrification Center, ukierunkowane na produkcję pojazdów elektrycznych. Będzie to pierwszy taki zakład Forda w Europie. Pierwszy europejski, seryjny, w pełni elektryczny samochód osobowy Forda zjedzie z linii produkcyjnej zakładu w Kolonii w 2023 roku.

Czytaj też:
Środowisko nie cierpi aż tak bardzo na produkcji samochodów

Źródło: Ford