Lamborghini odnotowało znaczące wzrosty na trzech głównych rynkach. W Ameryce Północnej i Południowej od stycznia do września roku sprzedaż wyniosła 2407 egzemplarzy co stanowi wzrost o 25 proc, w regionie EMEA (Europa, Afryka i kraje Bliskiego Wschodu) osiągnięto wynik 2 622 dostarczonych pojazdów (+17 proc.), zaś w regionie APAC (Azja-Pacyfik) sprzedano 1 873 sztuki (+28 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Sprzedaż modeli Lamborghini łącznie sięgnęła rekordowego poziomu 6902 egzemplarzy.
Urus zrobił różnicę
Największą popularnością cieszył się model Lamborghini Ursus Super SUV z wynikiem 4085 sztuk (+25 proc.), na drugiej pozycji uplasowało się Lamborghini Huracán - 2136 sztuk (+28 proc.). Sprzedaż Lamborghini Aventador wyniosła 681 egzemplarzy.
Według zapowiedzi producenta elektryfikacja marki Lamborghini w pierwszym etapie obejmie hybrydyzację całej gamy modelowej w 2024 roku, a w drugim etapie elektryfikację, jak przypomina Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Czytaj też:
W Europie sprzedaje się więcej hybryd niż diesli. Pierwszy raz w historii