Platforma multimobilności Free Now oraz Dott, europejski operator współdzielonej mikromobilności, podczas kongresu Web Summit 2021, ogłosiły międzynarodowe partnerstwo w 5 krajach. Wkrótce hulajnogi marki Dott będzie można wynająć i opłacić przez aplikację Free Now w Niemczech, Polsce, a następnie także m.in. we Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii. W przyszłości we Free Now zintegrowany zostanie także wynajem e-rowerów marki Dott, w miastach, w których są one udostępniane.
Połączenie gigantów
Marka Dott jest znaczącym graczem na europejskim rynku jednośladów. Została wybrana w procesach przetargowych jako jeden z operatorów hulajnóg dostępnych w bardzo konkurencyjnych miastach, takich jak Paryż czy Londyn.
Henri Moissinac, współzałożyciel i szef Dott, powiedział: – Chcemy ułatwiać ludziom wybór opcji przejazdu w ich mieście w sposób jak najbardziej zrównoważony i przyjazny środowisku. Nasze partnerstwo z Free Now sprawi, że jeszcze więcej użytkowników będzie miało dostęp do naszej usługi, co jednocześnie pomoże uwolnić miasta od zanieczyszczeń i korków. Marc Berg, szef Free Now, powiedział: – Free Now jest platformą multimobilności oferującą największy wybór opcji przejazdu dla użytkowników w Europie. Jesteśmy jedyną mobilnościową „Super App”, która dokonała całkowitej integracji usług największych operatorów e-hulajnóg – od wynajmu po płatność, wszystko w ramach jednej aplikacji. Dott jest ważnym graczem w sektorze mikromobilności, który tak samo jak Free Now jest zobowiązany do oferowania zrównoważonych opcji mobilnościowych. Bardzo cieszymy się z tej współpracy.
Free Nów łączy ogień z wodą
Dott jest już obecny w 6 europejskich krajach. W Polsce można go znaleźć na ulicach Warszawy, Trójmiasta i Poznania. Free Now to platforma multimobilności miejskiej, będąca częścią joint-venture BMW Group i Daimler AG (czyli należy do odwiecznych konkurentów, BMW i Mercedesa). Oferuje taksówki oraz mikromobilność: e-hulajnogi, e-rowery, e-skutery, a także carsharing. Działalność platformy pod nazwą Free Now obejmuje 10 krajów Europy, a pod nazwą Beat 5 rynków Ameryki Łacińskiej i Grecję.
Czytaj też:
Londyńskie taksówki z elektrycznymi sercami będą jeździły po Warszawie