Najtańsze SUV-y na polskim rynku. Top 5 dla tych, którzy też chcą nimi jeździć

Najtańsze SUV-y na polskim rynku. Top 5 dla tych, którzy też chcą nimi jeździć

Trzy ważne auta dla Polaków: Dacia Duster, Kia Sportage i Opel Astra
Trzy ważne auta dla Polaków: Dacia Duster, Kia Sportage i Opel AstraŹródło:Dacia, Kia, Stellantis
SUV-y i crossovery nadal należą do ulubionych nadwozi wybieranych przez Polaków. Ogromna popularność tego typu aut wiąże się nie tylko ze światowymi trendami, ale także z użytkowym charakterem tego typu nadwozia. Pomimo wyższych kosztów użytkowania chętnie wybieramy takie samochody. Bardzo popularną kategorią na rynku są te najtańsze propozycje wśród SUV-ów. Oto lista pięciu najtańszych pozycji.

Według danych portalu IBRM Samar udział aut typu SUV w kupowanych w Polsce samochodach oscyluje w granicach 40 proc. Oznacza to, że nadwozie typu SUV-y jest najpopularniejszym nadwoziem w naszym kraju i to właśnie takie auta wybieramy najchętniej.

Na początku tego roku, portal Automotive News Europe przedstawił podsumowanie wyników sprzedaży nowych aut w Europie. W zestawieniu tym, w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 6 SUV-ów.

Najtańsze w Polsce. Top 5 

Wśród propozycji rynkowych swoje miejsce odnalazły auta, które spełniają rolę „auta na każdą kieszeń”. Zestawienie najtańszych SUV-ów na polskim rynku poniżej:

  1. Renault Capture, silnik 1.0 TCe, 90 KM. Cena: 80 900 zł za wersję Zen.
  2. Škoda Kamiq, silnik 1.0 TSI, 95 KM. Cena: 76 300 zł za wersję wyposażenia Active.
  3. Hyundai Bayon, najmniejszy z SUV-ów marki Hyundai. Cena: 71 200 zł. Silnik 1.2 MPI, 84 KM, wersja wyposażenia Pure.
  4. Kia Stonic, producent to auto również umieszcza w kategorii SUV, chociaż rozmiarami bliższy jest crossoverom. Najtańsza konfiguracja: 68 900 zł. Silnik 1.2 DPI, 84 KM, wersja wyposażenia M.
  5. Dacia Duster, auto, które producent identyfikuje jako wszechstronny SUV. Najtańszy konfiguracja kosztuje 65 200 zł (silnik 1.0 TCe, 90 KM, wersja wyposażenia Essential).

Czytaj też:
10 najtańszych nowych samochodów na polskim rynku. Trzeba na nie pracować rok

Źródło: IBRM Samar, Automotive News Europe