Toyota coraz mocniejsza w Europie. Dostępność aut zrobiła swoje

Toyota coraz mocniejsza w Europie. Dostępność aut zrobiła swoje

Samochody hybrydowe Toyoty
Samochody hybrydowe ToyotyŹródło:Toyota
Toyota Motor Europe poprawiła swoje wyniki w Europie w I kwartale 2022 roku. Udział aut firmy w rynku wzrósł do 7,6 proc. Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa w Europie wzrosła rok do roku o 18 proc.

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 284 506 samochodów, uzyskując znacznie lepszy wynik od średniej rynku, który skurczył się rok do roku o 14 proc. TME uzyskała najlepszy w swojej historii udział w rynku liczony w pierwszym kwartale roku na poziomie 7,6 proc., uzyskując wzrost o 1 proc. rok do roku.

Pomimo spadków na rynku, cały czas utrzymuje się duże zapotrzebowanie na niskoemisyjne, zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa, których sprzedaż w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18 proc. do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79 proc., a w całym regionie 68 proc.

Rynek był fatalny

– Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Wyniki sprzedaży marki Toyota

Sprzedaż marki Toyota w pierwszym kwartale roku wzrosła o 1 proc. i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych. Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Corolla, Yaris Cross, Yaris i RAV4, które łącznie odpowiadają za 75 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.

Wzrost sprzedaży zelektryfikowanych aut Toyoty

Od stycznia do marca 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid, Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid oraz Yaris Hybrid. Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69 proc. wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78 proc. całkowitej sprzedaży.

Czytaj też:
Koreańczycy wygrywają pierwszy kwartał. Wyniki mówią same za siebie

Źródło: TME