Yaris Cross został zaprojektowany specjalnie dla wymagających europejskich klientów, tak aby spełnić ich oczekiwania w kwestii stylistyki, właściwości jezdnych, jakości wykonania i wyposażenia.
Yaris Cross zadebiutował na polskim rynku jesienią 2021 roku jako zupełnie nowy model, z którym Toyota weszła do europejskiego segmentu B-SUV. Dziś już wiadomo, że miejski crossover Toyoty należy do ścisłej czołówki najpopularniejszych samochodów tego typu w Polsce, konsekwentnie utrzymując się na podium od grudnia 2021 roku. W lipcu 2022 Yaris Cross zanotował największą miesięczną liczbę rejestracji w swojej historii. 904 egzemplarze dały mu drugie miejsce i rekordowy dla tego modelu, 19,3-procentowy udział segmencie B-SUV.
Yaris Cross dominuje wśród klientów prywatnych
Wyniki z 20 dni sierpnia potwierdzają siłę Yarisa Cross na polskim rynku. W tym okresie zarejestrowano 634 egzemplarze, zaledwie o 5 aut mniej od lidera segmentu. Ponad 60 proc. z nich, czyli 387 aut, wyjechało z salonów za sprawą nabywców prywatnych, wśród których Yaris Cross zajął pierwsze miejsce.
Jak przypomina Toyota, osoby prywatne mocno zwracają uwagę na – nie mniej ważne niż cena i wysokość raty – zalety samego auta, takie jak właściwości jezdne, wyposażenie, pakowność, komfort we wnętrzu, jakość wykonania i niezawodność.
Hybryda i napęd na cztery koła w miejskim SUV-ie
Yarisa Cross wyróżnia w segmencie platforma TNGA, zapewniająca sztywność konstrukcji, stabilność w zakrętach i nisko położony środek ciężkości, a także układ hybrydowy oraz napęd na cztery koła AWD-i. Zarówno w odmianie FWD, jak i AWD-i Yaris Cross Hybrid jest oszczędny i zrywny dzięki wsparciu napędu elektrycznego, który udostępnia pełny moment obrotowy od chwili ruszenia.
Układ silnika benzynowego 1.5 i silnika elektrycznego, wspieranych baterią, generatorem i automatyczną przekładnią, ma łączną moc 116 KM i rozpędza miejskiego SUV-a od 0 do 100 KM w 11,2 s. Jego zużycie paliwa wynosi od 4,4 l/100 km. Dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi, który wraz z napędem hybrydowym tworzy układ AWD-i, zapewnia lepszą przyczepność na śliskiej drodze oraz pozwala sprawniej poruszać się po miękkiej, nierównej nawierzchni poza asfaltem, tylko minimalnie zwiększając spalanie (od 4,7 l/100 km).
Yaris Cross jest zauważalnie większy od Yarisa. 418 cm długości to o 24 cm więcej niż w hatchbacku. Ponadto auto jest o 9,5 cm wyższe i 2 cm szersze od spokrewnionej z nim miejskiej Toyoty. W bagażniku mieści się do 397 l przy rozłożonej kanapie, a po zamontowaniu haka auto może pociągnąć przyczepę o masie do 750 kg.
Cena i wyposażenie
Na standardowe wyposażenie Yarisa Cross składa się m.in. pełny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny i układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, a także klimatyzacja i system multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali i kolorowym wyświetlaczem na tablicy wskaźników. W standardzie jest także Apple CarPlay i Android Auto. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od nieco ponad 90 tys. zł brutto, a miesięczne raty w leasingu Kinto One od około 1 tys. zł netto.
Czytaj też:
Nowa generacja napędu hybrydowego Toyoty. Skorzystają z niej Polacy
Toyota Yaris Cross